Jaspers, Kanada körutazás

Kanada 14 nap utazás

Kanada körutazás – 5 Nemzeti Park 3 város 14 napban

Összeraktam egy hosszabbítást Alaszka utunk utánra. Kanada fantasztikus, látványos és változatos. Banff, Yoho, Jaspers, Kootaney és Icefield parkokba megyünk, egy korábbi programomat optimalizáltam Alaszkából érkezésre, s beiktattam több várost pihenésképpen.
Érdeklődésedet ezen űrlap kitöltésével jelezheted, s akkor elküldöm neked a részletesebb tudnivalókat.

A teljes utunk térképen

1 nap aug 18 vas.  – Anchorage – Seattle repülés

Du.  18.40h-kor Delta airline gépével elindulunk, s 3.5 óra repülés után megérkezünk Seatle-be, USA-ba. Felvesszük bérelt kocsinkat és indulunk a szállásra

Alvás Seattle egy hotelben

2. nap  Seattle városnézés

Ma pihenés után elindulhatunk a piac fele, vagy fel a híres Space Needle toronyba, de különleges a Pacific Science Center, és az  Experience Music Project, másnéven a Rock & Roll múzeum  ahol magunk is kipróbálhatjuk a zenélést a hangszereken. Aki pedig a művészeteken gondolkodik, az választhatja a Seattle Art Múzeumot.

Este alvás Seattle  egy hotelben.

3. nap  Seattle –  Glacier National Park

Ma hosszú 800 km-es utunk lesz.. Egész nap vezetés a Gleccser Nemzeti park bejáratáig, Columbia Falls-ig, ahol megalszunk.

A sziklás hegységben leszünk a következő 1 hétben.

Alvás Columbia Falls-nál egy hostelben

4. nap aug 21       Glacier National Park (Watertone Tó nemzeti park) – Calgary

Aki csak a Kanada részre érkezik, annak mai nap kell elindulni Mo-ról. Nekik ez lesz az 1. nap.

A többieknek a programja folytatódik:

https://goo.gl/maps/6RNirs8NjoD2  kb. 420 km

Reggel tovább indulunk felfele a hegyekbe.  Rengeteg kilátópont lesz, ahol kötelező megállni fotózni, mert minden szeglete mesés. A szűk utak és a teli parkolók nehezítik a gyors haladást, de szerencsére már nem sietünk sehová. A park másik bejáratához érkezünk, majd indulunk St. Mary felé, s Kanadáig meg sem állunk. Átmegyünk a határon. A határátkelés után ismét otthon érezhetjük magunkat, mert ismét km táblákat látunk a mérföld helyett, s rögtön Európa léptékű lesz minden.

Ha időnkbe belefér ide is bekukkanthatunk: A Watertone Tó nemzeti park az ország 4. parkja, bioszféra rezervátum, amely őrzi a préri és a hegyvidék élővilágát is, vadjuhok, préri farkasok hogy csak az emlősöket említsem. Rengeteg természeti csodálni valót is ad már rögtön a bejáratnál, ahol a 2700-as Anderson csúcsot pillantjuk meg. Kisebb sétákat tehetünk vízesésekhez, s ami belefér még a mai napba azt mindenképpen megnézzük.

Célunk éjfélig elérni Calgary-ba, ahol a szállásunk lesz.

Ma csatlakoznak be a Mo-ról érkezők is.

Alvás Calgary

5. nap         aug 22        Calgary városnézés, Banff

Ma pihenünk egy kicsit és a világ egyik legélhetőbb városát nézzük meg.

A nemzeti parkok közelsége miatt a télisportok és az ökoturizmus kanadai központja Calgary. A Bow-folyó partján elterülő nyugodt város belvárosa 2-3 óra alatt besétálható. A város egyik szimbólumára, a 191 méter magas Calgary Towerbe is fel lehet menni, illetve számtalan múzeum, kiállítás, sétálóutca éttermei csalogatják a turistákat.  A szemközti dombról csodás panorámát kapunk.

Délután elindulunk a 140 km-re levő Banff felé, ahol a bázisunk is lesz. Délután teszünk egy kört a Minnewanka-tó körül, s ha belefér akkor napnyugta előtt pedig a város szélén levő ösvényen indulunk el, szarvasokkal találkozunk, illetve onnan a Hodoos sziklaformációiban gyönyörködünk, amint a háttérben a Runde és a Kén hegy 3 ezres csúcsait vörösre festi az alkony fényei.

Alvás Banff

6. nap Banff Nemzeti Park, Kootenay Nemzeti Park

Ma csinálunk egy kis kiruccanást  a Kootenay Nemzeti Park–ba, s megállunk a Völgy kilátópontnál, illetve a Numa vízesésénél. Teszünk egy kirándulást a Paint pots színes vasas kioldódású tavaknál, illetve a Marble kanyon-nál.

A Kastély hegység elágazásánál egy mellékutat választunk, hogy réteket, tavakat csodáljunk a kilátópontokról.  S hogy ismét mozogjunk, nekivágunk a Johnson kanyonnak is.

Miután végeztünk visszavezetünk Banff városkájába, vásárolunk, eszünk, sétálunk, élvezzük a nyüzsgést. Ha lesz időnk  megnézzük a helyi múzeumot is ahol kicsit megmártózunk a hely történetében.

Szép búcsú a naptól, ha egy melegvizes fürdővel végzünk. A környék méltán híres a termál vizéről. A finom meleg vízben áztatjuk fáradt végtagjainkat, a medencéből látjuk a hegyeket és levonjuk a következtetést, hogy az élet szép.

Alvás Banff-ban egy hostelben

7. nap         Banff Nemzeti Park, Lake Louise,

Ma hosszú napunk lesz. Hajnalban indulunk az alig 70 km-re levő Lake Louise-hoz, melyet a Kanada legszebb tavai között tartják számon, különleges türkiz színe miatt. Parkolás elég nehéz csúcsszezonban, érdemes korán érkezni. Felkirándulunk az Agnes-tó fele egy kilátóponthoz  (kb. 1.5h). A közelben van egy kis büfé is, ahol megpihenhetünk, de érdemes tovább indulni a méhkaptár névű szikláig, ha jó erőben vagyunk, extra 1.5 óra. Akik a rövidebb sétát választották, megvárnak lent a Louise-tónál, ahol már addigra zajlik az élet.

A túra után közösen felautózunk a Moraine tóhoz, ami már 1900 méter magasan van.  Lehet a tó melletti magaslatra sétálni és ott szemlélődni. Azután aki erőt érez magában, azokkal elindulunk a Vigasz-völgyön, mohás, fenyvesen keresztül jutunk a kopár gleccser vájta völgyhöz, melynek alján van a Consolation-tó.  Kb. 2-3 óra szükségeltetik erre a kirándulásra.

Este Lake Louise-ban szállunk meg

8.  nap        Yoho Nemzeti Park, Lake Louise

A mai nap a Yoho Nemzeti Parkot fedezzük fel közösen. Elautózunk fantasztikus természeti környezetében a kevesek által ismert régióba.  Az első látványosság a Takakkaw szivárványt fakasztó vízesése lesz.  A kis séta után nekiindulunk egy fantasztikus túrának, mely szintben halad, színes virágok, fenyők, majd pallóhidakon megyünk át gleccserfolyók felett egy iker vízesés felé. Időnk függvényében a túra folytatható, vagy visszamegyünk a parkolóhoz. (kb.2-3h)

Ezután elautózunk a természetes híd sziklaképződményéhez, melyet az erózió hozott létre, majd egy smaragd színű tónál tehetünk még egy kirándulást.

Végül a spirál alagutakhoz is elmegyünk, ami a kor mérnöki zsenialitása volt, hogyan is menjen fel a nyersanyagokkal megpakolt vonat a hegyre. Mind a mai napig ennek szemtanúi lehetünk, ahogy a 100 szerelvényes vonatok kacskaringóznak alattunk.

Egy kis hegyi faluban megállhatunk bevásárolni.  A fent maradó időnkben elautózunk 30-40 km-t az Icefield Parkba, ahol számtalan gleccser, tavak és folyók és különleges túraútvonalak várnak ránk: Helén-tó, Bow tó rendkivül fotogén, s kis kirándulás is tehető arra. A Bow vízesés és a Varjúláb gleccser lesz a célpontunk az időnk függvényében. (Avagy másnap reggelre marad ez.)

Este Lake Louise-ban szállunk meg ismét.

9. nap          Icefield Parkway, Jasper Nemzeti Park, Parker Ridge

A mai nap búcsúzunk a Louise–tótól, s elindulunk a felvidékre, ahol már hidegebb is van, s egyre több gleccserrel találkozunk. Ezért is nevezték el a Banff melletti területet Jégmező Parknak. A világ egyik legizgalmasabb és legszebb panoráma-útvonala. Számtalan kirándulásra van lehetőség a 230 km hosszú Icefield Parkway völgyben.

Több kirándulást is teszünk útközben. A Parker Ridge trekkinget mindenképpen megcsinálhatjuk, 3-4h, 300m felfele. Parker Ridge túrája megint tud mozgatni ingerküszöbünkön, pedig már sok csodát láttunk itt a Sziklás hegységben és a Columbia Jégmezőkön. Meredeken fel a hegyre, de a kilátópontok kárpótolnak minden fáradságért. A panoráma lenyűgöző, gleccserek a háttérben, alant a tó, és körbe-körbe hatalmas hegyek ölelik a jégcsiszolt völgyet.

Van egy látogatóközpontja is, az Athabasca gleccser–nek, ahol megismerkedhetünk a környék geológiájával és vízrajzával, megnézhetünk egy rövidilmet is a parkról. A 450 km2-es területén majd 30 gleccser található, melyek közül néhány a 300-350 méteres vastagságot is elérheti, de ezek is rohamosan olvadnak már. Az Athabasca gleccsert lehet testközelből is megcsodálni, amely ugyan az utóbbi 150 évben 1,6 km-t húzódott vissza, ám így is igen impozáns látványt nyújt. Itt lehet befizetni egy speciális buszra, amely felvisz a jégmezőre (80 usd, előre kell foglalni főszezonban) és lehet sétálni fent a gleccseren, illetve egy kilátópont is benne van a csomagban.

Aki inkább maga fedezné fel a Columbia jégmezőt, azokkal nekiindulunk egy 90 perces fagyasztó sétának az Athabasca gleccser lábához, majd fel a jégen. Különleges élmény azoknak, akik még nem voltak ilyen helyen.

Ezután irányJaspers, s ha még nem sötétedik, pár kisebb túrát tehetünk.

Alvás Jaspers kisvároska

https://goo.gl/maps/xStGDAB5nXS2 280 km

10. nap       Jasper Nemzeti Park, Piramis Tó, Angyal Gleccser

A mai nap is aktív lesz. A nap csúcsa az Angyal gleccser és a Cavell hegy, ami Jasperstől 30 km-re található. Itt több sétát is tehetünk a 40 percestől a 3 órásig, kinek-kinek erejéhez mérten. Lemehetünk a tengerszemhez, ahol jéghegyecskék úszkálnak, s a bátrabbak feltúrázhatnak a gleccser aljáig is. Felejthetetlen panoráma.

A Patricia-tó és a Piramis-tó környékén is barangolhatunk. Ha délután marad idő még, lesz lehetőség egy fakultatív programokra: pld. felvonóval a Whistlers csúcsra 2460 méter. De lehet izgalmasabb program végre egy kicsit városi környezetben lenni inkább, s sétálni az extrém sportok ’fővárosában’ Jaspers falujában. Lehet souvenireket vásárolni, a látogatóközpontban tanulni a természetről.  Este pedig a hostelünkben főzünk egy finom vacsorát és vegyülünk a többi kirándulóval.

Alvás Jasper-ban egy hostelben.

https://goo.gl/maps/iqNkZU8R85C2 200 km

11. nap                Maligne kanyon, Maligne-tó

Ma pedig indulunk a Maligne kanyon felé, ahol a természet erői ismét valami szépet alkottak. Kb. 1.5 órás kirándulás alatt több hídon is átkelünk, s élvezzük a természetet. Itt lehet találkozni medvékkel kora reggel vagy a délutáni órákban.

A mai nap célpontja a Maligne-tó és környéke. Itt is számtalan kihívás leselkedik ránk. Ha szerencsénk van, ismét belefutunk grizli medvékbe, de agancsosokkal biztos találkozunk. A tónál kiválasztjuk a legszebb túraútvonalat, és teszünk egy 3.4 km-es sétát. Visszafele a Medicine-tónál is megállunk egy fotó szünetre, és gyönyörködünk a csodás kanadai tájakban.

Utána irány a Miette hot spring, és a termál fürdőben  megérdemelt lazulás (6 usd, kb. 2h).  Útközben van egy kis bányász helyen körséta, pár kilátó pont, 30 perc séta, ha még van rá energiánk.

12. nap.      Jaspers – (Calgary) Vancouver

Akinek Kanadából Calgary-ból indul repülője az egy menetrendszerinti busszal eljut Calgary-ba, kb 5-6h utazás, 412 km

Aki pedig Vancouverbe megy az hajnalban elindul a kocsival, mert  kb. 1000 km-t kell ma autózni, ami 12-13h vezetést jelent.

Alvás Vancouverben

13. nap  Vancouver városnézés – Hazarepülés

Mai nap Vancouvert fedezzük fel. Aquarium, steam clock, Anthropologiai múzeum, Vancouver Art Gallery és pár park ami még belefér a napba.

Ma este hazarepülés Európába

14. nap  érkezés Magyarországra.