Tenerife

Kanári-szigetek körutazás: Tenerife+ La Palma

Tenerife+ La Palma, 8+4 nap. Indulás tavasszal és ősszel, juni 1-12, illetve okt. 23 ünnep körül. A repjegy függvényében ez változhat pár napot.

Repjegy csomaggal kb. 100 ezer ft. Itt böngéssz Tenerife repjegyeket jó áron.

Az út költsége létszámfüggő, így ha érdekel akkor jelezzed, ha megvan a min. létszám, írunk és indulunk is.

Ha érdekel az utunk, szándékodat jelezzed felét itt az űrlapon. Jelzem, ha indulhatunk.

Kanrári szigetek, bálnales

Kanári szigetek közel van s mégis távol.  Kulturálisan spanyol hatás alatt, de klímailag egy teljesen más világba kerülünk.  Rengeteg nemzeti parkja, bioszféra rezervátuma, kiváló túrázó helyei ideális célpont azoknak, akik szeretik a természetet, hegyeket, tengert,  különleges természeti jelenségeket, mint köderdő. Erre a nagyon aktív utazásra hívunk téged.

Tenerife, Anaga, Kanári szigetek

1 nap  Budapest –Tenerife repülés

Menetrendszerinti járattal indulunk Kanári Szigetekre, Tenerifére.

Érkezés után elindulunk a szigetek Keleti részére, de nem az autópályán, hanem a kanyargós panorámaútvonalon, útközben meg-megállunk kilátópontoknál és érdekes kőformációknál. Így kapunk ízelítőt, milyen is a kopár táj, a falusi hangulat. Amikor belefáradtunk a kanyarokba, lemegyünk az autópályára, és nagyobb tempóban eljutunk Tenerife városáig. Kicsit sétálunk a belvárosban. S hogy 3 napot lehessünk 1 szálláson, így még pár km-t utazunk San Cristobal de La LAguna- ba. Elfoglaljuk a szállásunkat, majd este ha még marad erőnk, még sétálunk egy kicsit a városban, bevásárolunk.

Szállás Tenerife / San Cristobal de La LAguna ( a gép érkezési idejétől függ)

Tenerife, felhőerdő

2 nap  Rural de Anaga Park, felhőerdő kirándulások

Reggel célunk  a Playa de las Teresita egy gyönyörű homokos tengerpart, ha szép az idő csobbanhatunk is.   A mai nap egy csoda lesz, belecsapunk a közepébe, irány a Rural de Anaga Park. A sziget észak-keleti részére a hegyeken keresztül jutunk sok szerpentinen keresztül.

Túrázások Tenerifén

Felhőerdő jórészt trópusukon látható, de itt a sziget északi részén az év jelentős részében egy felhő kúszik át az erdőn. Kialakult egy speciális flórája ennek a résznek, itt fogunk túrázni pár órát.  Esőkabát, vízálló cipő előny, habár ahogy ezt a részt elhagyjuk esővel már nem találkozunk.

Chamorga túrázás

Chamorgába érve megebédelünk, lesz ott egy kis bolt, étterem is. Majd egy egész más jellegű kirándulásnak vágunk neki innen.  Kopár táj fogad, hatalmas hasadékvölgyön túrázunk lefele a tenger fele.  Bermejo fele kb. 3.5 km trekking lefele, de félúton is van egy kilátópont, onnan is vissza lehet fordulni, aki kisebb túrára vágyik csak. Aki végig megy, fürödhet egyet a tengerben, illetve aki nem, az egy közeli világítótoronyhoz mehet el.

Esti felhőtakaró 1000 méter magasan

A nap végére garantáltan mindenki elfárad, s jól esik majd gyönyörű helyen levő panoráma szállásunkhoz elmenni egy hosztelben.

Szállás   San Cristobal de La LAguna/ Anaga környékén

Taganana régió

3 nap Taganana – El Draguillo, Taborno, Cristobal de La LAguna

Mai nap lemegyünk a tengerparthoz, tűkanyarok, fantasztikus kilátópontok,  Taganana hangulatos faluja a templommal nagyszerű indítása a napnak.  Az alatta levő  tengerparti sziklákon,  a kikötőben séta felfrissülés, majd haladunk kocsinkkal El Draguillo felé.

A legutolsó falunál,  ahonnan ismét panoráma kilátás tárul elénk, sziklaformációk a tengerben, mélykék tiszta Óceán, piciny falu. Benijo vagy Taganana falujában megebédelünk, aki inkább sétálna a faluban, azoknak szabadidő addig.

Draguillo, Tenerife

Délután visszaautózunk a fellegekbe, majd egy másik völgy fele vesszük az irányt. Taborno fele megyünk, ott is nekivágunk egy panoráma túrának, ahol szintén 300 méter szintkülönbséget ereszkedünk, s jövünk vissza.

Taborno kirándulások

Este érkezünk San Cristobal de La LAguna nyüzsgő városába, tele kocsmákkal, éttermekkel, sétálóutcákkal, történelmi emlékekkel. Itt olcsón tudunk bevásárolni, szállásunkon akár főzni is lehet, ha nem éttermet vélasztjátok.

Alvás San Cristobal de La LAguna

Tabornó környéke

4 nap  San Cristobal de La LAguna, La Oratava

Mai nap sem leszünk tétlenek. Reggel még sétálunk kicsit a történelmi városban, koloniális épületek között ismerkedve épített kultúrájukkal.  Koloniális építészet, kb. 1 km területen belváros, színes házak, sétálóutcák, ki és beülős éttermek, parkok, plázák, templomok. (st. Domingo,  Laguna Katedrális, Paroquia de Nuestra Senora de la Concepcion).

Tenerife, Kanári szigetek

Tegnap már késő volt bejárni, így ma megállunk a Mercedes erdőségnél. A Las Mercedes visitor centerben kapunk infó anyagot, majd elsétálunk a Kilátópontig, meg egy tanösvényt is bejárhatunk. A leghosszabb az 1.2 km, kvázi egyszerű séta. 30 perc.  Szép kilátás van innen a Jardina falura.

Van egy hosszabb trekking Tegueste fele, kb 3h, s lent lehet kocsival felszedni embereket. Ezt ott eldöntjük, hogy lesz-e vállalkozó reá.  Széles ösvény, 400 m. szint le.

Garacicho  közelében megnézzük a helyi természetes sziklamedencéket, majd búcsú a sziget ezen szegletétől.

Tenerife, Kanári szigetek, Teide
Tenerife, Kanári szigetek

A tervünk ez után az, hogy a sziget közepén a fennsíkon autózzunk át, meg megállva kilátópontoknál, ahonnan szépen belátjuk a környéket. Sok kis túraútvonalat ejtünk útba, ahol sétálunk is kicsit.  A  Tarta kilátó környékén sétálunk, de még több helyen is megállunk.

El Portillo-nál a visitor center-ben van egy kiváló kiállítás a környékről, film a vulkánról. Ezután teszünk egy fél órás sétát a kis  botanikus kertben, ismerkedve a flórával.  Még autózhatunk a fennsíkon, vagy visszatérünk a tenger felé, s szerpentinen jutunk le Tenerife Szentendréjéhez La Orotava-ba.

San Cristobal koloniális épületei

Oratava volt a korábbi főváros, biztos mindenki kedvence lesz. Koloniális kisváros, sok múzeummal, templommal, balkonos házacskákkal, giccs szubenír boltokkal, de kellemes klímával. Érdemes itt sétálgatni 3 órát.  Icod de Los VInos városkája a közelben van, ahol az 1000 éves sárkányfát láthatjuk a botanikus kertben, amely a főtérről jól látható.

Alvás Orotava

San Cristobal koloniális épületei

5 nap Orotava – Canadas (Teide hegy)

A mai nap a magashegyi túrázásé. Reggel nekivágunk ismét a hegyi keringőnek, szerpentinek, és felmegyünk 1900 méter környékére. Las Canadas környékén számtalan túraösvény vár minket.  Az információs központban eligazítanak minket, majd nekivágunk az ösvénynek. Kezdetben szintben, majd folyamatos kapaszkodón megyünk 2-3 órát a Canadas vulkáni kráterre. Séta a marsi tájban, és élvezzük a kilátást.

Tenerife, Kanári - szigetek
Tenerife, Kanári – szigetek

Ez egy 6 órás trekking a Guajara hegy-re, ahonnan pompás kilátás nyílik a szemközti Teide vulkánra. Ez egy körút, mi felfele a lankásabb emelkedőt választjuk az ösvényeken. Sziklamászókkal is találkozunk akik itt gyakorolnak. Szintemelkedés:  2100-ról mentünk fel 2700-ig.

Tenerife, Kanári szigetek, Teide,
Teide csúcs mögöttem.

Aki inkább a Teide csúcsra menne fel, lehetőség van 25 Euróért felvonóval felmenni 2300-ról 3500 méter magasra. innen még 150 méter a csúcs, amihez engedély kell. De a jegyek és engedélyek hónapokkal előtte elfogynak, így jelentkezéskor érdemes jelezni felénk, ha mára ezt az opciót választod.

Tenerife trekkingek

Ha előbb végeztek, mint a csapat többi része, lent a visitor centernél van egy szálloda, ahol lehet sörözni, enni addig, vagy kisebb sétákat tenni a környéken.

Este alvás ismét Orotava hangulatos városkájában

6 nap  Orotava, Cueva del viento, Punto de Teno,

Oratavát elhagyva megcélozzuk a világ legnagyobb láva barlangját, mely vagy 18 km hosszú. Ez egy 2 órás túra, előre kell időpontot foglalni. Cipő, hosszú nadrág ajánlott.

La Palma,  Kanári szigetek

Ezután irány a sziget nyugati csücske, ahonnan ellátni a  szomszédos szigetekig. Buena vista de Norte felé kacskaringóztunk, de a Punto de Teno végpontig nem értünk el, mert 8-19h-ig le van zárva kocsik elől, csak gyalogosan megközelíthető, de elindulhatunk kicsit gyalog.

OLYMPUSsal az El Drago panorámaúton

Avagy El Drago-n keresztü lfelfele egy hegyi útonaz egyik legszebb panorámaútvonalon autózhatunk Néhol csak 1 kocsi fért el, még szerencse, hogy nem nagy a forgalom, s nem kell sokat tolatni. Kanyargunk vissza a TF1 főutig, majd onnan Los Christianos felé.

Alvás Los Cristianos környékén

Tenerife, hegyi utak

7 nap  Masca, Los Gigantes, delfin és bálna les

Mai nap 2 opció lehetséges. Reggel visszamegyünk Masca felé, s onnan egy 3-4 órás túrának veselkedünk neki.  Szerencsére csak lefele megyünk 800 métert egy szurdok völgyben. Vizet vinni kell eleget.  Fantasztikus látványban lesz részünk. Amikor leértünk a tengerpartra kis fürdés.  Odarendelünk egy hajót, amely elvisz minket Los Gigantes sziklái alatt a tengerparton. A kikötőben találkozunk a többiekkel, majd együtt elmehetünk egy bálna vagy delfinnéző hajós körútra.

Tenerife, Bálna, Kanári szigetek,
Bálnales sikeres volt

Puerto Santiagó-ban befizettünk egy bálna vagy / és delfinnéző hajós körútra. Ez kb. 2 órát vesz igénybe. Akár egyben a Bálnalest is megcsinálhatjuk. Mi láttunk múltkor, habár ez szerencse kérdése is persze. Nem is kellett 10 km-nél beljebb menni és ott ugráltak a 10 méteres pilot whales-ek (gömbölyűfejű-delfin), tarkójukon a luk, ahol lélegeznek, és komótosan írják le a szinus görbéjüket, aminek a felső részét nekünk adták, és ujjonghattunk amint előbukkantak.  Voltak vagy 10-15-en, kb. 20 percig követtük őket, még a víz alatt is látszottak alattunk. Felemelő volt őket látni, nagyon elégedett voltam.

Panoráma trekkingek Tenerifén

Akik lazább napot szeretnének azok később kelnek, kiviszem a túra kezdési pontjához a gyaloglókat.  Utána a szálláson a lazulósokat felveszem, visszamegyünk Santiago De Teide városkájába, kicsit sétálunk a városban.  Utána leereszkedünk Los Gigantes falucskájához,  s ott a környéken tehetünk a Gigant sziklák felett egy elképesztően gyönyörű  panoráma túrát a szikla szélében (nincs emelkedő).

Délután találkozunk a túrázós csapattal,  s kihajózunk velük a delfinlesre.

Alvás Los Cristianos környékén.

Indulás haza

8 nap  Hazautazás / hosszabbítás La Palma szigetére.

A mai nap a pihenésé, lehet fürdeni, vagy a sziget déli részén autózni, kisebb kanyonokban túrázni. A repülő indulásának függvényében lesz a hazaindulás.

Akik a hosszabbítás programunkon vennének részt, azokkal ma este átrepülünk / (esetleg átkompolunk ) La Palma szigetére, amely egy másik paradicsom itt az Atlanti óceán közepén.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La Palma a legzöldebb és a legváltozatosabb szigete a Kanárinak, így igen aktív napokat fogunk megélni továbbra is.

Alvás La Palma szigete, Santa Crúz

A komp elvileg este 19h-kor indult La Palma szigetére, de ez változhat.  A hajón alszunk ebben az esetben.

Ha érdekel az utunk, szándékodat jelezzed felét itt az űrlapon. Jelzem, ha indulhatunk. Ha érdekel a hosszabbítás, akkor olvass tovább:

9. nap La Palma Északi kör

Akkor kalandra fel! Ma már kipihenve indulunk járművünkkel a sziget felfedezésére.

Los Tilos (babér erdő), ahol egy 2h túra keretében felmegyünk egy kilátópontig. Kellemes egyenletesen emelkedős tanösvény, és egy kaldera tetejére jutottunk. Szép panoráma. Innen sok túraútvonal indul, de a sziget természetéből kifolyólag nagyon meredek és fárasztó túrák.  Ezért választunk több kisebbet.

La Palma, kanári szk
La Palma, Kanári szk

Utána a Los Tilos vízeséshez sétáltunk, kis alagutak mentén, ahol végig a vízcsatorna kisért minket, mígnem kijutunk a mesés vízeséshez.  A nagy melegben jól esik egy kis zuhany. A bátrabbakkal átvágunk a vízfátyolon és tényleg a tilosban járunk.

Egy jurassic parkba jutottunk, egy szorosban haladunk végig, néha mászni kell sziklákon, de a nap legkalandosabb részén vagyunk. Fantasztikus meglepetés ez a  vadregényes kanyon. Egyéb szuperlatívuszokat is használhatok.  Kb 30 percet sétáltunk ott.

La Palma, kanári szk

Ezután a lazulásé a terep.  Los Sauces, Charco Azul, kellemes lagunás fürdőhely, ahol fürdőzünk.

La Palma, Tenerife

Délután visszamegyünk a fővárosba, után séta Santa Crúzban, fantasztikus koloniális épületek, sikátorok, tengerparton egy  erőd, hajóban egy múzeum.

Északi kör viaduktja

Este vacsi, s már éledeznek az utcák, hogy igazi mediterrán hangulatot adjanak.  3 étteremben még zene is van, aki nem fáradt el.

10. nap  Caldera de Taburiente National Park

Ma reggel a már ismert úton indulunk megint, de most belevágunk egy csodaszép panorámaútvonalba.  Ismét szerpentinek, tűkanyyarok, lélegzetelállító kilátók mellett kacskaringóztunk 1 órát  a Lp 107-es scenik úton. Mirador de las Mimbreas, mirador Barranco de Los Poleos, ahol megmozgatjuk lábainkat.

kilátópont

Zarza  y La Zarcita kultúr parknál megállunk, ahol régészeti leleteket találtak  korábbi civilizációkról. A szigeten egyébként sok petroglif is található.

Ezután a  LP1- főúton mentünk kicsit, s onnan elfordultunk ismét egy kacskaringóra, egy másik 1 h nettó természet.  Egyre  emelkedünk megváltozik a flóra, egyre kisebb a növényzet, mígnem elérjük a kopár tundra szintjét.

La Palma,  Kanári szigetek
Obszervatóriumok, ahol legtisztább a levegő Eurrópában

Asztronómiai megfigyelők, teleszkópok,  s a vlág legnagyobb rádiótávcsövei itt vannak a jó látási viszonyok miatt, mert pormentes világ van az Atlanti óceán pontosabban Makaronézia közepén.

Innen a sziget nemzeti parkjához indultunk. Parque Nacional de la Caldera de Taburiente.

Roque de los Muchachos kilátópont

2500 méteren van a legmagasabb pontja a szigetnek, Roque de los Muchachos, ahol a látogató központnál kapunk térképet. Sok túraútvonal megy át itt.  A híres Gr 131 is erre van. A parkolótól kb. 30 perc séta, több kilátópont is van az ösvény mentén.

Este vissza Santa Crúzba szállásunkhoz, majd bóklászunk a fővárosban. Vacsora, majd alvás, és készülődés a következő napra.

Felfedező hajó a fővárosban

11. nap  El Paso, El Refugio del Pilar, Cueva de las Palomas, Fuencaliente, San Antonio vulkán

A mai nap is ketté tudjuk osztani a csapatot. Reggel felmegyünk El Paso fele, mely a vulkáni lánc eleje.  A látogatóközpont itt is hasznos, van egy jó kiállításuk. El Refugio del Pilar-tól  számtalan trekking út indul.  A legizgalmasabb a 17 km séta lefele a sziget déli csücskébe, ami kb. 5-6h  fenyőerdőn és vulkáni tájon keresztül. Aki ezt választja attól elbúcsúzunk, és délután a túraút alsó részén találkozunk újra.  Rádión tartjuk a kapcsolatot.

Kilátópont, Csillagok megfigyelésére

A többiekkel pedig járművünkkel a sziget szélén még pár dolgot útba ejtünk. Először elmegyünk a San Nicolas alatti vulkán barlangokhoz. A Cueva de las Palomas kicsi 300 méteres barlangja ingyenes, és nagyon informatív a frissen átadott látogatóközpont. A lányok tudnak angolul, és sok érdekeset látni a vulkáni folyam megszilárdulásáról filmeket és helyszínen.

La Palma,
Lávafolyam, La Palma, Kanári szk.

A megfolyt kőzet, meg az alagútban kitörő gázok lyukai, kifreccsenései, cseppkőszerű plafon, alsó felső alagutak, színes képződmények fantasztikus világára láthattunk itt rá.  De létezik egy mászós verziója is a barlangnak, mely 1.5 km-es de oda be kell  jelentkezni előre, 22 euro, Innen leereszkedtünk a tengerpartig, Puerto Naos fele, végre egy vulkáni homokos tengerpart, sziklával. Mártózás.

La Palma tengerpart

Majd le délre Fuencaliente felé.  Ott ér véget a gerinc trekking, ahol délután találkozunk a túrázó csapattal. járművel felmegyünk 13 km-t pár kilátópontig földutakon. A Caldera los Arreboles, majd végül a Montana del Pino is látványos megálló lesz ezután.

OLYMPUS vándor CAMERA

Nyugis, lehet kis sétákat tenni, senki nincs erre, vulkáni kúpok sok-sok fenyővel, amelyek a karcos szikár vulkáni tájra egy puha szőnyeget szórnak.  A kilátás az óceánra pazar, kellemes szellő és délutáni fények. Itt találkozunk össze a csapat túrás részével, majd indulunk lassan hazafelé.

Teneguia vulkán, vulkánról vulkánra, Dél , La Palma

Ezt a részt a következő napra is hagyhatjuk, ha már túl késő van. A nap lezárásaként a Teneguia vulkán fele indulunk, friss képződmény, fekete vulkáni kőzet borítja , növényzet még nem takarja.

A San Antonio vulkán 5kor bezár, igyekszünk odaérni, de az is gyönyörű, ha mellette sétáltunk kicsit, ismét szép kilátás a tengerre.

San Antonio vulkán

Hazafele kb. 35 km innen Santa Cruz irányába, így még egy késő délutáni séta is belefért ebben a hangulatos városban, mely kereskedők házaiból állt, kb. 2-3 utca 1 km hosszan.  Éttermek sajátosan 20-22h között vannak csak nyitva, de egy búcsúvacsorát megejtünk.

Ha másnap reggel van a járat Budapestre, akkor ma esti repülővel vagy az éjszakai komppal megyünk vissza Tenerifére, ott alszunk. Ha repülünk, akkor alvás a reptér közelében, hogy a másnapi induláshoz közel legyünk.

Ha holnap este megy a gép, akkor még itt egy extra éjszaka.

La Palma, Sp. dél-nyugati része

12. nap  juni 12 Repülés Teneriféről Budapestre

Ezt a részt a következő napra is hagyhatjuk, ha már túl késő van. A mai nap tengerparti pihenés, vagy kocsival a Teneguia vulkán fele indulunk, friss képződmény, fekete vulkáni kőzet borítja , növényzet még nem takarja.

A San Antonio vulkán is gyönyörű, ha mellette sétáltunk kicsit, ismét szép kilátás a tengerre.

Ma reggel La Palmáról repülővel délután átrepülünk Tenerifére, majd onnan vissza Budapestre