Burma körutazás

BURMA körutazás programja

Időratama: 2015 dec 17- jan 2-ig program

1.     nap Budapest – Bangkok

Elindulunk menetrendszerinti járattal Bangkokba.

2. nap    BangkokAyuthaya

A délutáni órákban érkezünk meg Bangkokba, ahonnan rögtön egy nyugis királyi városba indulunk, ahol elfoglaljuk szállásunkat, s kipihenjük a fárasztó utazást.

Bangkok palace - thailand
Bangkok palace – thailand

3. nap    Ayuthaya

Ayuthayaa szent város, korábban királyi város, mely a 14. sz.-tól virágzott, majd

nemzetközi kereskedelmi útvonalak központja. Több mint 400 templomot építettek, melyből néhány Unesco világörökségi védettséget is kapott. A legtöbb látványosságot egy nagy szigeten találjuk, melyet könnyen bejárhatunk biciklivel vagy motoros tuktuk-al. A wat Phra Mahathat a legemblematikusabb templom, mert itt található az a buddha fej, amit egy fa gyökerei körbenőttek. Sok működő templomot nézünk ma végig

Bangkok palace - thailand 1
Bangkok palace – thailand 1

4. nap Bangkok

Ma reggel egy sokszínű világvárosába érkezünk, ahol a hagyomány és a modern nagyvárosi lét összekapcsolódik. A mai nap a burmai vízumot intézzük.

Amig elkészül, addig sétálunk a city-ben a modern kereskedelmi negyedben hatalmas felhőkarcolók árnyékában, emeletes autópályák mellett a sok A Khao San utca környékén szállunk meg, amely a világ hátizsákos turizmusának központja. Rövid sétát teszünk a környéken, hogy benyomásokat

szerezzünk Ázsiáról, s elkezdjünk megismerkedni a helyi kultúrával, s a thai konyha íz kavalkádjába vetjük magunkat. Lehet frissítő Thai masszázson is részt venni.

5. nap   Bangkok

Utána az első célpontunk a Királyi Palota, mely gyalog is

Bangkok úszó piac

megközelíthető a szállásunkról. A királyság történetéről és építészeti nóvumairól tanúskodik a palota együttes.  Innen sétálunk a legrégebbi templom-együtteshez a Wat Pho-hoz, melyben megcsodálhatjuk a gigantikus Fekvő Buddha szobrot. Délután átkompozunk a Hajnal templomához, felmászhatunk a Wat Arun-nak a tetejére, melyből lenyűgöző kilátás tárul elénk a városra. Este a színes, nyüzsgő szórakozó negyedben töltjük időnket.

6.  nap   Bangkok, Yangon

Ma reggel átrepülünk Yangonba, az ország központjába. Szállásunk elfoglalása után

Yangoon,  Shwedagon pagoda,
Yangoon, Shwedagon pagoda,

elindulunk a város felderítésére. Először a belvárost nézzük meg ahol a Sule Paya található, s a brit gyarmati stílusú épületeit. A nyüzsgő piacon lehetőségünk nyílik megízlelni a helyi ínyencfogásokat és italokat. Ezután jön a nap fénypontja, a gazdagon díszített Shwedagon pagoda, a burmai függetlenség szimbóluma, a világörökség része, ahol órákat lehet bolyongani a sok aranypagoda árnyékában.  Este szabad program, evészet, ivászat, teázgatás, masszázs.

7. nap   Yangon, Inle-tó

Reggel Heho kisvárosába repülünk, majd  busszal megyünk a látványosságokkal teli Inle tóhoz. A tó 1300 méteren, magasan a hegyek között fekszik, s ezért kellemes klímával bír. Körülötte rengeteg kolostor és törzsi falu van. Felfedezzük ma a környéket. Kicsit megáll az idő hangulatú hely, ahol még kézikocsikon húzzák a portékákat a piacról. Az emberek cölöpházakban laknak, főleg halászatból és a mesterséges szigeteken

Inle lake - Karen woman
Inle lake – Karen woman

zöldségtermesztésből élnek. Sétálgatunk a piacon, felvesszük a hely hangulatát.

8. nap Inle-tó

Ma bérelünk egy motoros csónakot, s a látványosságok közül érintjük az úszó piacot, majd esernyőüzembe látogatunk, illetve egy szivargyárba, nem hagyjuk ki a Karen törzshöz tartozó hosszúnyakú asszonyokat sem. Ha szerencsénk van, piac napon érkezünk, s láthatjuk a törzsi embereket, akik a hegyekből jöttek le becserélni portékáikat.  A tavon ebédelünk egy hangulatos étteremben majd visszafelé megnézzük az úszó kerteket.  Ha belefér időnkbe még egy sztúpa együttest is beiktatunk naplemente előtt.  Estére visszatérünk szállásunkra, s kipihenjük egy sör kíséretében a nap fáradalmait.

9. nap Inle-tó, Kalaw

Mai nap még sétálunk a környéken, majd ellátogatunk Kalaw

Inle lake area

városkába, mely szintén a hegyek között fekszik, a brit uralkodó réteg kedvelt üdülőhelye volt a kellemes klímájának köszönhetően. Kisebb kirándulást teszünk a környéken,  buddhista sztúpák, keresztény templomok és egy kis barlang amit megnézünk majd. Illetve ismerkedünk a helyi kedves emberekkel, s mindennapi életükkel.

10. nap Kalaw – Bagan

Ma átrepülünk Bagan fele, mely a világ legnagyobb buddhista romterülete, tán Angkor

Burma - Kalaw
Burma – Kalaw

Wat-hoz hasonlítható, de a turisták még nem fedezték fel annyira. A 9-13 századi Bagan királyság központja volt, mely egyesítette a környező területeket,  s  megalkotta  a modern Burmát. Itt a városkában sok szolgáltatás és étterem áll rendelkezésre, s újra meleg éjszakáknak nézünk elébe.

11. nap Bagan

Mai nap Bagant látogatjuk meg, mely a kulturális világörökség része. A terület a fénykorát a 11-14. sz.-ban élte, melyet Közép-Ázsiához hasonlóan a

Kalaw tribal woman

mongolok tettek tönkre. Ma kb. 3000 buddhista sztúpa található a területen, amit kerékpárral (esetleg igény esetén szekérrel) járunk be, s utunk másik csúcspontja lesz. Találkozunk árusokkal, s itt jó áron juthatunk ajándékokhoz, kézműves termékekhez.  A nap lezárásaképpen egy naplementés hajókázáson veszünk részt, majd utána közös vacsora.

12. nap Bagan

A mai szabadnapunkon a romterület távolabbi pontjaira látogathatunk el. A korán kelők akár a napfelkeltében is gyönyörködhetnek, sőt hőlégballonos túrára is benevezhetnek. Ma szabadon kószálhatunk, biciklizhetünk kedvünkre, de több nap sem lenne elég, hogy bejárjuk az egész területet, de egy kis ízelítőt kapunk Burma hajdan volt aranykoráról. Vásárolgathatunk a homokfestmények, fafaragások sokaságában.  Este, pedig egy másik templom tetejéről csodáljuk meg a naplementét.

13. nap Bagan,  Mandalay

Burma-Bagan interier

Átbuszozunk Mandalayba (kb. 6-7 h, de igény esetén repülni is lehet, de nem érdemes).  Ha buszozunk, akkor nézzük a mellettünk látható falvak életét. Érkezés délután, elfoglaljuk a szállásunkat, majd közösen elmegyünk vacsorázni ebben a nyüzsgő érdekes nagyvárosban. Este akiknek még van energiája azokkal elmehetünk egy tradicionális zenei és báb előadásra, ahol gamelánszerű hangszerekre épül az előadás.

14. nap Mandalay,  Mingun

Reggel hajókirándulás keretében felhajózunk az

Burma-Bagan ruins

Irrawady folyón és felkeressük Mingunt, ahol  a világ legnagyobb, de sajnos befejezetlen sztúpája is található. A sztúpa közelében  található a világ második legnagyobb megszólaltatható harangja. Pár óra nézelődés, suvenirvadászat után ismét hajóval térünk vissza Mandalayba, ahol  a királyi palotát nézzük meg. A palotához tartozik egy őrtorony, ahonnan remek kilátásban lesz részünk. Innen a tradicionális fafaragású, teakfából készült Arany Pagodába (Shwenandaw Kyaung) megyünk. Majd sétálunk a közeli Királyi Erény (Kuthodaw paya) pagodába. Az udvarban 729 márványtáblára vésve látható a buddhisták szent könyve, a Tripitaka, melyet a világ legnagyobb könyvének

Burma Mandalay

tartanak. A következő napirendi pont a Mandalay hegy. 230 méter magas, 1729 lépcső, cirka fél óra. Innen tökéletes panoráma és naplemente tárul elénk. Este vissza szállásunkra megpihentetni lábainkat a sok séta után.

15. nap Mandalay,  Amarapura, Sagaing,

A mai napon busszal elmegyünk Amarapurába, megnézzük a helyi iparosokat, szövőket, festőket, majd az U Bein híres teakfa hídjához érünk, mely egy tavat hidal át. A hidat 1783-ban építették a korábbi király teakfa palotáját lebontatták és annak az anyagából építették a hidat. A híd két falut köt össze,  több mint egy km hosszú és ez a leghosszabb fennmaradt teakfa híd a világon. Meglátogatunk

Mandalay nuns

egy élettel teli buddhista kolostort is a közelben. Utána Sagaing-ba megyünk, ahol egy hegy tetején levő kolostorból nézhetjük az alattunk elterülő város panorámáját. Ha lesz energiánk, akkor tovább megyünk Inwa felé egy teakfa lábakra épített kolostorhoz (Bagaya Kyaung), majd a Győzelem pagodájához (Aungmye Bonzan) avagy vissza Mandalayba a jáde piacra. Este egy kellemes kis búcsúvacsorán veszünk részt.

16. nap Mandalay –Bangkok

Reggel megejtjük utolsó vásárlásainkat, majd elbúcsúzunk Burmától és kora délután visszarepülünk Bangkokba, s átszállással

Mandalay-

Budapestre.

Akik maradnak a hosszabbításon, azokkal aznap továbbrepülünk Cambodiába vagy a Thaiföldi tengerpartra, szigetekre igény és megbeszélés szerint.

Fényképek /kedvcsináló:

TUDNIVALÓK

Az út ára: létszámtól ffügő, 190-220 ezer ft között

Az út ára tartalmazza: az utazásokat autóbusszal, taxival, a reptér transzfereket, a szállást egyszerű panziókban, vagy magánházakban, saját hálózsákban, a szervezést és a magyar nyelvű túravezetést.

Az út ára nem tartalmazza: a repülőjegyek (Budapest–Bangkok és Bangkok–Yangon, valamint Yangon–Heho, Bagan-Mandalay, Mandalay-Bangkok egy irányban) árát, az illetékeket, a vízumokat

Mandalay monastery

A burmai vízum kb. 50 USD + 2 igazolványkkép), a belépőket, a biztosítást, az esetleges védőoltások árát.

Az étkezés önellátó. Ezek a költségek előre láthatóan (2013 novemberi árak):

Repjegyek ára összesen kb. 280 000 Ft

A nemzetközi jegy Budapest-Bangkok retour   kb. 169 000 Ft,

Air Asia jegyek Thaiföld és Burma között /Bangkok-Yangon, Mandalay-Bangkok/: 200USD,

Burmában belső repjegyek /Yangon-Heho, Bagan-Mandalay/:    200USD)

Burma-Bagan

• Belépő jegyek Burmában kb. 60USD (+Bangkoki szabadnapon kb 15USD)

• Burma vízum 50USD • étkezésekre (burmai árak jóval az magyarárak alatt vannak, meleg étel 1-3USD) és szuvenírekre ajánlott kb. 350USD Létszám 6-11 fő Szállás: általában egyszerű panziókban, vendégházakban amik színvonala néha elmarad az Európában megszokottól, de a tisztaságra a helyiek is figyelnek. Élelem: az étkezés önellátó! A mianmari árak jóval a magyar árak alatt vannak. Meleg étel: 1-3 usd. Pénzváltás: az országban nincsen ATM, és hitelkártyát sem fogadják el, tehát elegendő mennyiségű USD-t kell kivinni. Utazás: Bangkokig repülővel, Bangkok – Yangon ill. Yangon – Heho, Bagan-Mandalay, Mandalay – Yangon repülővel, Mianmaron belül menetrend szerinti buszokkal, hajóval, taxikkal, biciklivel. Biztosítás: kötelező