Indonézia bővített 5 sziget út

Az eredeti Indonézia programba betettünk extra 2 nap Szumátrát, hogy lehessen kicsit lazábban is utazni. Akinek nincs annyi szabadsága az KL-t kihagyhatja, de mivel az őszi ünnepekre tettük, így elég kevés szabadságból is kihozható az út. Az új updatelt itiner itt van:

1-2. nap: Budapest, Kuala Lumpur

Budapestről indulunk az Indokínai-félszigetre, és hosszú repülést követően érkezünk meg Kuala Lumpurba, Malajzia nyüzsgő fővárosába. Este megnézzük a csillogó, villogó, fényreklámokkal és felhőkarcolókkal teli várost.

3. nap: Kuala Lumpur

Ez a nap az akklimatizálódás jegyében zajlik. Megkezdjük ismerkedésünket a helyi szokásokkal és ételkülönlegességekkel. Körbejárjuk a legfontosabb látnivalókat. Lehetőségünk lesz feljutni a Petronas ikertornyokat összekötő, 170 méter magasan elhelyezkedő hídra. Innen remek panoráma tárul elénk a minket körülvevő nagyvárosról. Ezután felkeressük a kínai negyed nyüzsgő piacait, a Nagy Mecsetet, a főteret és kipróbáljuk Kuala Lumpur 15-20 magasan közlekedő metróját is.

Na meg a világhírű madárparkot.

4. nap:  Kuala Lumpur – Bukit Lawang (Sumatra)

Berepülünk Medanba, onnan átbuszozunk az orangutánok hazájába, (kb 3 óra)

felkeressük a közeli barlangot és élvezzük a közeli dzsungel hangjait.

5-6. nap: Dzsungel túra

Mai nap két napos dzsungel túra az orangutánok között, alvás sátorban, másnap rafting vissza.

7. nap:    Bukit Lawang-Tuk Tuk

Ma újra útra kelünk és felkeressük Szumátra egyik legszebb vízesését a Spiso Pisot, majd átkompolunk Tuk tukba és elfoglaljuk a szállásunkat egy hangulatos tóparti vendégházban.

8-9.nap:Toba-tó

Ebben a két napban lehetőségünk lesz fürödni a Toba-tóban, motorozni, kerékpározni, megnézni a környék legszebb kilátóit és bepillantani a Batakok otthonaiba és magunkba szívni a kultúrájukat.

10. nap:Tuk Tuk – Medan-Yogyakarta

A mai nap bérelt autónk visz a medani reptérre ahonnan Jáva kulturális fővárosába repülünk Yogjakartába. A város az indonéziai batikkészítés fellegvára és a közelben találhatóak a sziget legszebb buddhista templomai.

11. nap: Yogyakarta, Borobudur, Prambanan

Megcélozzuk Borobudurt és Prambanant, a két leghíresebb ókori romvárost. Borobudur a világ egyik legnagyobb buddhista temploma, ami ma a világörökség részét képezi. Hatalmas piramisa – Délkelet-Ázsia egyik legnagyobb buddhista kegyhelye – 42 kilométerre található Yogyakartától. Neve valószínűleg szanszkrit eredetű, jelentése: „buddhista kolostor a dombon”. Krisztus után 750-842 között épült, 300 évvel Angkor és 400 évvel az európai katedrálisok előtt. Trópusi körülmények között 60.000 m3 követ kellett az építő munkásoknak megmunkálni, kifaragni és a helyére illeszteni. A város a buddhizmus jávai hanyatlásával feledésbe merült, romjai vulkáni hamúval és buja trópusi növényzettel borítva rejtőzködtek egészen 1815-ös újrafelfedezéséig. Restaurálására csak 1973 és 1983 között került sor. A templom felfedezésére hajnalban indulunk, egyrészt a csodálatos reggeli fények miatt, másrészt azért, mert a délelőtt 10 órától folyamatosan áradó indonéz iskoláscsoportok meglehetősen zavaróak lehetnek. Miután kigyönyörködtük magunkat megreggelizünk, majd visszatérünk Yogyakartába sziesztázni. 1-2 órát a szállodánk medencéjének a partján töltünk. Kora délután felkeressük a Vízi Palotát (Taman Sari) majd egy batik galériát. Napnyugta előtt pedig Prambananba utazunk. Yogyakartától 17 kilométerre északkeletre találjuk. Ez a legnagyobb hindu templomkomplexum Jáván, de a grandiózus Shiva temploma miatt az egyik leglátványosabb hindu építészeti alkotásként tartják számon a világon. A 244 templomot a VIII-X. század között építették, a romokat pedig először 1937-ben próbálták rekonstruálni. Mára ezek is a Világörökség-listán szerepelnek.

12. nap: Yogyakarta, Bromo Nemzeti Park

Magunk mögött hagyjuk a batikkészítés fővárosát és átvitetjük magunkat vulkánok hazájába a Bromo Nemzeti Parkba. Sok ember számára ismert ez a hely a Baraka című filmből. Az óriási kráter peremén található faluban töltjük az éjszakát egy hangulatos panorámás szálláshelyen.

13.nap: Bromo-Ijen (kénbánya)

Hajnalban kelünk és jeeppel indulunk napkeltét nézni. Csodálatos látványban lesz részünk a Penanjakan kilátóból. Ez a környék legmagasabb pontja és innen készülnek a képeslapok is. Csak állunk és figyeljük a kráterben kígyózó fellegeket, amint az égbe szöknek, és az alattunk elterülő négy vulkánt, miközben szép lassan kisüt a nap. Majd jeepel levitetjük magunkat a Bromo vulkán lábához. Ez a vulkán két másik társával együtt egy hatalmas kráterben található. Felmegyünk a lépcsőkön a vulkánra, körbesétáljuk az ikerkrátert, és áhítattal csodáljuk ezt a lenyűgöző szépséget. Innen teljes biztonsággal tudunk remekbe szabott képeket készíteni.

Reggeli után indulunk  az Ijen platóhoz, ahol a vulkán kráterben nem csak tó, hanem működő kénbánya is van. a munkások kis kosarakba teszik a nehéz kén darabokat és a vállukon cipelik le a 80 kilót is meghaladó terhet.

14. nap: Ijen – Bali

Hajnalban kelünk és felmászunk az Ijen vulkán kráterére majd leereszkedünk a tóhoz, hogy megnézhessük a Blue firet, és a kénbányászokat. Itt megvárjuk a napkeltét és miután kigyönyörködtük magunkat leereszkedünk az autókhoz.

Átkompolunk balira (kb 1óra), megnézzük a Taman Ayun templomot és késő délután megérkezünk Ubudba.

15-16 Best of ubud és környéke

Vízesések, történelmi templomok, kilátópontok, rizsföldek, majomerdő stb.

17.nap:Ubud – Labuanbajo (Floresz) – Goa Cermin
Délelőtt repülőre szállunk és 1,5 óra utazás után érünk Labuanbajoba, Floresz szigetére. Átrepülünk Lombok és Sumbawa szigete felett. Tiszta időben láthatjuk az alattunk elterülő városokat, hegyeket és a hófehér homokos korallokkal övezett apró szigeteket is.

A portugálok a „virágok hegyfoka” néven illeték Floreszt. Indonézia egyik legszebb szigetét mély völgyek és éles bércek szabdalják. A holland és portugál misszionáriusoknak köszönhetően a vulkánok lábánál keresztény törzsek élnek.

Noha Floreszt keresztény szigetként tarják nyilván, Labuanbajo a nevét mégis a muszlim bajoktól kapta. A bajok, azaz tengeri cigányok, mint nevük magyar fordításából kiderül, igen szoros viszonyt ápolnak a tengerrel. Állítólag régen csak kereskedni és betegeskedni jöttek ki a szárazföldre, egyébként a tengereket rótták 3-4 generációs családokban, a mai (és európai) szemmel nézve igen szűkös hajóikon. Manapság már hajlamosak letelepedni, de szigorúan csak a tenger fölé, leginkább cölöpökön álló házakban.

Labuanbajo napjainkban békés kis kétutcás halászfalu, aminek reptere 1 km-re fekszik a központtól. Elfoglaljuk kényelmes panorámás szálláshelyünket és indulunk a közeli mészkőbarlanghoz, a Tükörsziklához (Goa Cermin). A falutól 5 km-re található barlangot helyi vezetőkkel járjuk körbe. A barlangba lépcső vezet, helyenként létrákon haladunk, máskor pedig négykézlábra ereszkedve jutunk beljebb és beljebb. A jó hangulat garantált.

Vacsoránkat szálláshelyünk közelében fogyasztjuk el és közben figyeljük a lenyűgöző floreszi naplementét.

18.nap: Hajótúra: Labuanbajo – Rinca – Komodo

A mai napot egy általunk bérelt hajón töltjük. Napozás a fedélzeten, kikötés lélegzetelállító partoknál, látványos víz alatti élet (teknősök, delfinek murénák, halrajok). Délután kikötünk Rinca szigetén, ami a Komodó nemzeti park tagja. A sziget olyan mint egy kerítés nélküli állatkert. Az itt élő hatalmas komodói varánuszokról híres, melyekről csak 1910 után értesült a nyugati világ. A 3-4 méteresre is megnövő, 140 kilogrammos sárkányok félelmetes ragadozók hírében állnak. Legtöbbször lesből támadnak, s vagy a préda nyakát kapják el, vagy farkukkal verik le az áldozatot a lábáról. Ha a sebesült állat elmenekül, akkor is hamar elpusztul, mivel a harapás helyén fertőző nyál kerül a vérkeringésbe. A sárkányok dögevők és 8 km-ről is megérzik az áldozat szagát.

Mi is testközelből láthatunk több komodói sárkányt, és sárkányfészket is. A teszünk egy 5 kilométeres kört (helyi vezetővel), ahol mi is bepillanthatunk a sziget életébe. Eleinte erdőben sárkányfészkek mellett haladunk, majd feltűnik mellettünk egy domb, ahol timori szarvasokat és vad bivalyokat is láthatunk. Kicsit később felkapaszkodunk a szomszédos magaslatra, ahonnan már a tengert és az egész szigetet is beláthatjuk. Lefelé szavannán megyünk tovább, míg ismét be nem érünk az erdőbe. Ha szerencsénk van vadmalacokkal is találkozhatunk. Ezután visszatérünk a kikötőbe, és hajónkkal megállunk a szemközti lakatlan sziget partjainál. Beugrunk a vízbe és búvárszemüveggel fedezzük fel a víz alatti világot. Innen tovább hajózunk és Komodo partjainál horgonyzunk le. Vacsora és alvás a hajón.

19.nap: Hajótúra 2. nap :Komodo – Pink-beach – Batu Bolong (Manta pont) – Labuanbajo

Reggeli után felszedjük a horgonyt és felkeressük Komodó szigetét. Szinte végig erdős szakaszon fogunk gyalogolni, ahol kevesebb esélyünk van a sárkányokkal való találkozásra, viszont szarvasokat és madarakat jócskán fogunk látni. Az erdős szakasz után felkapaszkodunk a Kakadu dombra és onnan csodáljuk meg a sziget hegyeit és az öblöt, ahol hajónk horgonyoz. Innen már csak pár perc séta vissza a tengerpartra. Túra után a tengerparton található étterem közelében tudunk fotózni ételmaradékra váró hatalmas sárkányokat. Innen a Pink-beachre hajózunk. A strand a nevét a rózsaszín parti homokjának köszönheti. Itt is rengeteg színes halat és csodálatos korallokat láthatunk. Kora délután folytatjuk tovább utunkat és megállunk a nyílt tengeren hogy Mantarájákkal sznorkelezünk. Tapasztalt tengerészeink tudják, merre találjuk ezeket a csodálatos 3-4 méteres fesztávolságú élőlényeket és amint jeleznek beugrunk a vízbe és ámulattal nézzük, hogy milyen kecsesen lebegnek a víz alatt. A mantales után megcélozzunk Kanawa szigetét és a naplementét a hajóról nézzük Labuanbajó felé.

20.nap:Labuanbajo-Moni

A regeli géppel átrepülünk Endébe és onnan felkocsikázunk Moniba. A falu közelében csodaszép rizsteraszok, törzsifalvak és vizesés is van amiket természetesen mi is felkeresünk.

21.nap:Keli Mutu (3 színű vulkáni tavak) -vulkán – Bali

Hajnalban indulunk a Keli Mutura napkeltézni. A faluból fél óra (13 km) kocsikázás után jutunk a vulkánhoz. A Floresz keleti részén fekvő fenyvesekkel tarkított vulkán tetején három különböző színű krátertó található 1600 méter magasan. Az egyik olivazöld, a másik türkizszínű és a harmadik fekete. A tavak időről-időre változtatják a színűket. A 30-as években a tó kék-vörösesbarna-kávészín, a 60-as években pedig kék-gesztenyebarna-fekete volt. A mai kombinációt a 90-es évek óta őrzi. A titok nyitja a vulkáni kőzetből kioldódó ásványi anyagokban keresendő. A helybeliek hite szerint a holt lelkek a három tó vízében élnek tovább: a zöld tó a fiatalok, a türkiz az öregek, a fekete pedig a gyilkosok és rablók lelkeinek a tanyája.

Miután kiszálltunk a buszokból pár perc séta után érjük el a kráter peremét. Először a kiépített úton sétálunk a Motivációs Ponthoz, ahonnan mindhárom tó látszik. Innen nézzük végig a napfelkeltét. Miután kigyönyörködtük magunkat és a nap is kisütött, körbesétáljuk a nagy krátert és különböző helyekről készíthetünk szédületes fotókat. Innen visszatérünk Moniba és összepakolunk és indulunk a reptérre. Kora délután érünk Balira, fájó szívvel búcsút veszünk és elindulunk hazafelé.

22.nap:Budapest

Ez tartalmazza az összes szállást, közlekedést, magyar nyelvű idegenvezetést +

2 napos orángutánles és rafting teljes ellátással

2 napos hajókázás Komodó környéken teljes ellátással