Nepál utazás, Katmandu völgy

Általában a kalsszikus Észak-India utunk-ra tesszük rá hosszabbításnak a Nepál, Katmandu völgy utat.

1. nap Bud – Katmandu

Egész nap repülünk, Dubaj átszállással.

2. nap Katmandu, Thamel, Durbar square

Megérkezünk repülővel Nepál fővárosábaTaxi megyünk a főváros központja felé, a túrista negyedbe, itt fogunk megszállni. Thamel negyed mondhatni világszínvonalú főutcával büszkélgethet, pubok, kávézók, kiváló éttermek, pékségek, outdoor boltok sokasága, gyorsan beleszokunk az itteni körforgásba. Érkezésünktől függően, ma  vagy holnap megnézzük Kathmandu történelmi központját, a régi királyi palotát és környékén a Durbar teret, hogy klasszikus építészeti emlékeiről megszerezzük első benyomásainkat. A földrengés megtizedelte a történelmi emlékeket, de még így is rengeteg látnivalónk akad.

1. Katmandu völgy
    Katmandu völgy

Nepál arcai

3. nap – Kathmandu

Ma meglátogatjuk az 5 km-re levő Pashupatinath hindu templomát. Kicsit romváros hangulatát árasztó, elhagyott templom-rengetegben sétálunk egy kicsit.

Megtekintjük Nepál szimbólumává vált Swayambunath stupát, ami egy domb tetején található. Buddhisták legszentebb zarándokhelye, stupákkal, szentélyekkel,  ahova meredek lépcsőkön juthatunk fel. Fenségs kathmandui panoráma és a környező hegyek látványa tárul szemünk elé, illetve a hófehér kupolájú stupa és a rengeteg buddhista imazászlók látványa. Pár lépcsőn keresztül átjutunk Manjushri Majom isten templomához is.

Ezután  megnézzük a világ legnagyobb Stupáját a Bodhnath Stupát, amely 11 km-re található, és Unesco világörökségi helyszín. A hagyományok szerint a sztúpa belsejében található Kasszapa Buddha sírja. 50 tibeti kolostor épült köré. A sztúpa a Tibetből érkező ősi kereskedelmi útvonalon fekszik.

Nepál, buddhizmus

4.nap – Kathmandu, Nagarkot kilátó, Bhaktapur

Reggeli után taxival felutazunk a 32 km-re levő s 2000 méter magasan fekvő Nagarkotba, ahol van egy 10 méteres kilátó. Amennyiben tiszta az idő, láthatjuk a Mount Everestet. A hegyről lefelé jövet bemegyünk a fővárostól 15 km-re levő csodás és egységes Bhaktapur óvárosába, ahol gyönyörű, nepáli stílusban épült templomkat és házakat találunk. Patan és Bhaktapur történelmileg önálló albirodalmak fővárosai voltak. Az isten- és állatábrázolásokkal díszített tégla- és faépületeinek nagy része a középkorból származik.  Utána vissza Katmanduba, séta a városban, illetve leszervezünk egy raftingot vagy a Chitwan nemzeti parkos szafarit.

5-6.nap – Chitwan Nemzeti Park  (A verzió)

(Ha varanasziból indulunk, akkor busszal jutunk a Nemzeti parkhoz.)

Reggel indulunk Katmanduból a Chitwan Nemzeti Parkba, ahol 2 éjszakát fogunk eltölteni egy folyóparti családias panzióban. Lesz itt elefánt farm nézés, erdő túra elefánt háton és gyalogosan is, krokodil néző kenuzás, elefánt fürdetés és még helyi táncos előadás is napi 3-szori étkezéssel. Lehetőség van bicajt/robogót bérelni és úgy körbejárni a környéket (A bérlés külön költségért lehetséges). A jeep safari közös döntés esetén robogóra/bicajra cserélhető.

5-6 Rafting egy folyón (B verzió)

Választunk egy 4-es erősségű folyót, és 4-5h buszozás után megérkezünk a kiindulóponthoz. Ott megkapjuk az instrukciókat meg a felszerelést, s kb 4h-t töltünk a vizen.  Alvás a turacsomagtól függ, de sátrazás is lehetséges.  Másnap egy újabb 4h kaland a zúgókon.. majd vissza a fővárosba. Alvás szállóban.

1. nap Nepál – (Delhi) – Budapest

Ma  hazarepülünk Budapestre.

Amennyiben érdekel ez a nem profitra törekvő közös utazás, akkor írj nekem bátran itt.