fa socotra

Socotra utazás – A Közel-kelet Galápagosa

Socotra körutazás – A Közel-Kelet Galápagosa, a sárkányfák szigete.

A Socotra szigetcsoport – az Indiai-óceánban, Jemen és Szomália között található, s elszigeteltségének köszönhetően egészen egyedi, sehol másutt nem található flóra és fauna alakult ki ezen a cseppnyi szigeten. Azúr színű tengervize, a hófehértől galambszürkébe váltó homokos, aprókavicsos tengerpartjai, lenyűgöző formákat felvonultató sziklaalakzatai, vakító fehérségű homokdűnéi, elbűvölő vízmosásai, mesés cseppkövekkel büszkélkedő barlangjai, és UNESCO Világörökségi védettséget (2008.) kiérdemlő állat- és növényvilága minden outdoor turista álmainak netovábbja.

socotra map

A szigetcsoport sok millió éve szakadt le a kontinensről és egyedi, szinte sehol máshol meg nem figyelhető növényzete a tudomány szerint az ősi, érintetlen Afrikát idézi meg. Az UNESCO világörökségi listáján is szerepel, méghozzá a szervezet indoklása szerint az alábbi okból: „Socotra a biológiai sokféleség megőrzése szempontjából világszerte fontos, mivel kivételesen gazdag és különleges növény- és állatvilággal rendelkezik. Socotra növényfajainak 37%-a, hüllőfajainak 90%-a és szárazföldi csigafajainak 95%-a sehol máshol nem fordul elő a világon.”

Egyedisége miatt gyakran aggatják rá a „kelet Galapagosa” jelzőt.

Socotra kiváló terepe a búvárkodásnak, az úszásnak és snorkerezésnek, a horgászásnak és hajó kirándulásnak, szörfözésnek, hegy- és sziklamászásnak, túrázásnak, barlangászásnak, a paragliding-nek, de izgalmas kalandokat kínál a tevegelés, a madár megfigyelés, a botanikai és fényképező túrák, valamint a kempingezés olyan vidéken, ami leginkább egy mesekönyv lapjaira kívánkozik.

1 nap Indulás Bp-ről Abu Dhabi-ba. Wizz 9.45h, érk 17.25.h  31 ezer ft.

Alvás  Abu Dhabi  városában

2. nap Abu Dhabi-Socotra, Hadiboh Arhar Beach

A charter repülő péntek reggel 7 indul Socotrára. Érkezés után megkapjuk kontaktunktól a Yemeni vízumot, bejutunk az országba, megebédelünk, s elindulunk a sziget É-Keleti felébe ahol egy forrás folyik a gránit sziklák közül. A közelben van egy sós vizű tengerpart, ahol a zöld füvön lehet napozni, pihenni, úszni, de a közelben vannak homokdűnék is , amiket meg lehet mászni s fentről szép panoráma nyílik a környékre. Napnyugtás fények, fotók, kezdetnek nem rossz.

3. nap  Arher – Hoq’s Cave/Ras Ersil

Ma 2 dolgot tudunk csinálni reggel. A Hoq barlanghoz egy 4 h túra keretében felmegyünk. Avagy el lehet kirándulni az Arab tenger és az Indiai-óceán találkozásához.

Dragon trees at Dixam plateau, Socotra Island, Yemen

4. nap Sárkányfák, Homhil proteted area– Dihamri Marine Protected Area

Ma a Sárkány vérfák különleges endemikus és emblematikus fájához megyünk el. Itt láthatunk még palackfát, uborkanövényt.

Innen 1 óra sétára van egy kristálytiszta természetes medence, ahonnan a Déli részekre kinézhetünk. Visszasétálunk a kocsihoz s elmegyünk a Dihamri tengeri védett övezethez, ahol a vízi élővilág a fő látványosság. Lehet palackkal merülni, sznorkelezni, vagy elmenni egy halásszal halat fogni. Amit fognak az lesz a vacsoránk.

5. nap  Wadi Kalisahan , Dixam Plateau

A Mumi fennsíkhoz megyünk, ahol egy wádi (kanyon) található, s benne sok medence ahol úszkálhatunk. Az ebédünket az egyik kanyon tetején költjük el. (Wadi Kalishan vagy a Qaria lagúnában)

Innen a Dixsam fennsik fele tartunk, ahol ismét sárkányfák és ritka madarakat láthatunk.

Socotra tengerpart

6. nap  Dirhour canyon Fermahin Forest – Zaheq sand dunes Sand

Túránk során sárkányfákat érintünk, majd Derhur kanyon felé megyünk.  A kocsink onnan pedig visz tovább délnek, ahol homokdűnék és a Degoub barlang vár.

Alvás az Aomq beach-nél

7. nap Qalnsiya Detwah , Caveman Abdullah

Qalnsiya ahol egy kis halászfalut látogatunk meg, szűk sikátoraiban sétálunk.

Detwah lagoon-a szépségéről nevezetes. Innen nem messze lakik  Abdullah aki egy barlangban lakik, s nála ebédelünk valami nagyon különlegeset. Körbevezet a lagunán, és sok madarat fogunk megfigyelni.

8. nap    Shu,ab Beach, hajókázás

Ma egy hajótúrán veszünk részt.  Spinner Delfineket fogunk látni utunk során. Kormoránok szintén gyakori madarak errefelé. A tengerben fogunk úszni is. Egy lakatlan tengerparton költjük el ebédünket, ahol mangrove erdő is van a közelünkben. Itt is lehet horgászni ha valaki ki szeretné próbálni.

Délután egy hegyre megyünk  fel ahonnan a lagúnára rálátunk. Itt várjuk be a napnyugtát.

9. nap ápr 12 Hadibo – Abu Dhabi

Ma a reptéren elbúcsúzunk kísérőinktől, s felszállunk a civilizációba tartó gépünkre.

Vagy Dubaiból szállunk haza este 21.30h, 62 ezer ft

Vagy:

Alvás Abu Dhabi

1. nap  Abu Dhabi- Budapest

A repülő indulásának függvényében indulunk haza Budapestre, átszállással 38 ezer  ft.

Mit tartalmaz az ár?

Yemeni Vizum, repjegy Abu Dhbi Socotra retur, angol guide, helyi vezetők, összes étkezés,  kemping felszerelés, víz, üditők, belépők, magyar túravezető

Nincs benne az árban

Bud- Emirátusok retur jegy (kb. 300 euro)

S a helyi vezetők borravalója.

Mit hozz?

Head light for cave, Snorkels and mask, Bugs bite cream, Insect repellent, toilet paper, Body lotion

Face cream, Body cream, Shower gel, Shampoo hiking shoes, hiking sandals sunglasses swimming suit, trekking pants, hat sleeping bag, t-shirts long sleeve shirt.