Kanada körutazás – Banff és környéke

Kanada, Lake Louise

Kanada körutazás – 4 Nemzeti Park 8 napban

Összeraktam egy hosszabbítást USA utunk utánra. Kanada fantasztikus, látványos és változatos. Banff, Yoho, Jaspers, Kootaney és Icefield parkokba megyünk.

A teljes utunk térképe

1        nap júli 11 Bozeman – Invermere

Búcsú a többiektől, akikkel együtt utaztunk az USA Nemzeti parkokon keresztül.

Irány Kanada fele

Egész nap vezetés Kanadáig. A sziklás hegységben leszünk a következő 1 héten. Áthaladunk a Kootenay Nemzeti Erdő érdekes pontjainál, megállunk kisebb tavaknál. A határátkelés után ismét otthon érezhetjük magunkat, mert ismét km táblákat látunk a mérföld helyett, s rögtön Európa léptékű lesz minden. Invermere rendezett kisvároskájában pihenünk meg, hogy másnap reggel belevessük magunkat Kanada legszebb látványosságai közé.

Alvás Invermere  városkájánál.  A mai etap: https://goo.gl/maps/ZiciZfJ7t8y  800 km

1. Kanada, paint pots, Kootaney NP.
    Kanada, paint pots, Kootaney NP.

nap juli 12   Kootenay Nemzeti Park, Banff Nemzeti Park, Lake Louise

Reggel elindulunk a Kootenay Nemzeti Park–on keresztül, s megállunk a Völgy kilátópontnál, illetve a Numa vízesésénél. Teszünk egy kirándulást a Paint pots színes vasas kioldódású tavaknál, illetve a Marble kanyon-nál.

Túránk után megyünk tovább a Lake Louise-hoz, melyet a Kanada legszebb tavai között tartják számon, különleges türkiz színe miatt. Attól függően mikor érünk ide, teszünk egy sétát a tó körül, vagy felmegyünk egy kilátóponthoz még a mai nap.

Kanada, Louise tó

Alvás Lake Louise hosteljében.

https://goo.gl/maps/1mBjd2bw5RG2 200 km

1. nap juli 13 Banff Nemzeti Park, Lake Louise,

Korán kelünk, és még a tömegek előtt elindulunk egy 2 órás kirándulásra a tó feletti hegyekbe egy tengerszemhez. A kilátás pazar, van egy kis büfé, ahol megpihenhetünk, s aki akar, tovább jön az Agnes-tó fele, illetve egy közeli hegycsúcsra, ami extra 2 óra. Akik a rövidebb sétát választották, megvárnak lent a Louise-tónál, ahol már addigra zajlik az élet.

Kanada, Lake Agnes trek

A túra után közösen felautózunk a Moraine tóhoz, ami már 1900 méter magasan van.  Lehet a tó melletti magaslatra sétálni és ott szemlélődni. Azután aki erőt érez magában, azokkal elindulunk a Vigasz-völgyön, mohás, fenyvesen keresztül jutunk a kopár gleccser vájta völgyhöz, melynek alján van a Consolation-tó.  Kb. 2-3 óra szükségeltetik erre a kirándulásra.

Este Lake Louise-ban szállunk meg

1. Yoho, Takakkaw vizesés (
    Yoho, Takakkaw vizesés, Kanada

nap júli 14 Yoho Nemzeti Park, Lake Louise

A mai nap a Yoho Nemzeti Parkot fedezzük fel közösen. Elautózunk fantasztikus természeti környezetében a kevesek által ismert régióba.  Az első látványosság a Takakkaw szivárványt fakasztó vízesése lesz.  A kis séta után nekiindulunk egy fantasztikus túrának, mely szintben halad, színes virágok, fenyők, majd pallóhidakon megyünk át gleccserfolyók felett egy iker vízesés felé.

Yoho twin falls
Kanada, Yoho NP. twin falls kirándulás

Időnk függvényében a túra folytatható, vagy visszamegyünk a parkolóhoz. (kb.2-3h)

Ezután elautózunk a természetes híd sziklaképződményéhez, melyet az erózió hozott létre, majd egy smaragd színű tónál tehetünk még egy kirándulást.

Végül a spirál alagutakhoz is elmegyünk, ami a kor mérnöki zsenialitása volt, hogyan is menjen fel a nyersanyagokkal megpakolt vonatok a hegyre. Mind a mai napig ennek szemtanúi lehetünk, ahogy a 100 szerelvényes vonatok kacskaringóznak alattunk.

Kanada, Sziklás hegység, szivárvány

Egy kis hegyi faluban megállhatunk bevásárolni, s a fent maradó időnkben belekóstolunk az Icefield Parkba, ahol számtalan gleccser, tavak és folyók és különleges túraútvonalak várnak ránk.

Helén-tó, Bow tó, Bow vízesés és a Varjúláb gleccser lesz a célpontunk.

Este Lake Louise-ban szállunk meg ismét.

1. nap juli 15 Icefield Parkway, Jasper Nemzeti Park, Maligne-tó
Kanada, Athabasca gleccser

A mai nap búcsúzunk a Louise–tótól, s elindulunk a felvidékre, ahol már hidegebb is van, s egyre több gleccserrel találkozunk. Ezért is nevezték el a Banff melletti területet Jégmező Parknak. A világ egyik legizgalmasabb és legszebb panoráma-útvonala. Számtalan kirándulásra van lehetőség a 230 km hosszú Icefield Parkway völgyben.

Van egy látogatóközpontja is, ahol megismerkedhetünk a környék geológiájával és vízrajzával. A 450 km2-es területén majd 30 gleccser található, melyek közül néhány a 300-350 méteres vastagságot is elérheti, de ezek is rohamosan olvadnak már.

Kanada, gleccser busz

Az Athabasca gleccsert lehet testközelből is megcsodálni, amely ugyan az utóbbi 150 évben 1,6 km-t húzódott vissza, ám így is igen impozáns látványt nyújt. Itt lehet befizetni egy speciális buszra, amely felvisz a jégmezőre (80 usd) és lehet sétálni fent a gleccseren, illetve egy kilátópont is benne van a csomagban.

Aki inkább maga fedezné fel a Columbia jégmezőt, azokkal nekiindulunk egy 90 perces fagyasztó sétának az Athabasca gleccser lábához, majd fel a jégen. Különleges élmény azoknak, akik még nem voltak ilyen helyen.

Kanada, Medicine lake,

Kirándulásunk végeztével eszünk valamit, majd indulunk tovább a Tanglee patakhoz, vagy a Beauty patakhoz egy 2h séta keretében.  Több kirándulást is erőlétünk és az időjárás függvényében Jaspers felé. Ott megebédelünk, bevásárolunk. (A Parker Ridge trekkinget csak ha jó időnk lesz, amúgy pedig 2 nap múlva inkább.)

A mai délután célpontja a Maligne-tó és környéke. Itt is számtalan kihívás leselkedik ránk. Ha szerencsénk van, ismét belefutunk grizli medvékbe, de agancsosokkal biztos találkozunk.

lake Maligne, Jasper np
Kanada, lake Maligne kirándulás, Jasper np

A tónál kiválasztjuk a legszebb túraútvonalat, és teszünk egy 3.4 km-es sétát. A Medicine-tónál is megállunk egy fotó szünetre, és gyönyörködünk a csodás kanadai tájakban.

Utána irány a Miette hot spring, és a megérdemelt lazulás (6 usd, kb. 2h).  Útközben van egy kis bányász helyen körséta, pár kilátó pont, 30 perc séta

Alvás Jaspers kisvároska

https://goo.gl/maps/xStGDAB5nXS2 280 km

1.  Mt Edit Cavell, gleccser tó
    Mt Edit Cavell, gleccser tó

nap Júli 16 Jasper Nemzeti Park, Pyramid lake, Angel Gleccser

A mai nap is aktív lesz. Tegnap már nem fért a programba a Maligne kanyon, a természet erői ismét valami szépet alkottak. Kb. 1.5 órás kirándulás alatt több hídon is átkelünk, s élvezzük a természetet.

A nap csúcsa az Angyal gleccser és a Cavell hegy, ami Jasperstől 30 km-re található. Itt több sétát is tehetünk a 40 percestől a 3 órásig, kinek-kinek erejéhez mérten.

Maligne Canyon trek
Kanada, Maligne Canyon trek

Lemehetünk a tengerszemhez, ahol jéghegyecskék úszkálnak, s a bátrabbak feltúrázhatnak a gleccser aljáig is. Felejthetetlen panoráma.

A Patricia-tó és a Piramis-tó környékén is barangolhatunk, majd délután még lesz lehetőség fakultatív programokra: pld. felvonóval a Whistlers csúcsra 2460 méter, sziklamászás, lovaglás, kenuzás. Lehet kicsit sétálni az extrém sportok ’fővárosában’ Jaspers falujában. Lehet souvenireket vásárolni, a látogatóközpontban tanulni a természetről.  Este pedig a hostelünkben főzünk egy finom vacsorát és vegyülünk a többi kirándulóval.

Parker Ridge trekking, Icefield

Alvás Jasper-ban egy hostelben.

https://goo.gl/maps/iqNkZU8R85C2 200 km

1. nap júli 17 Banff, Calgary

Ma 288 km hosszú utunk lesz vissza Banff felé. Természetesen ma is megállunk érdekes helyeken.

Parker Ridge 3h emelkedős túrája megint tud mozgatni ingerküszöbünkön, pedig már sok csodát láttunk itt a Sziklás hegységben és a Columbia Jégmezőkön.

Parker Ridge panoráma

Meredeken fel a hegyre, de a kilátópontok kárpótolnak minden fáradságért. A panoráma lenyűgöző, gleccserek a háttérben, alant a tó, és körbe-körbe hatalmas hegyek ölelik a jégcsiszolt völgyet.

Innen a Kastély hegység elágazásánál egy mellékutat választunk, hogy réteket, tavakat csodáljunk a kilátópontokról.  S hogy ismét mozogjunk, nekivágunk a Johnson kanyonnak. 3 km túra szép környezetbe kalauzol minket.

Miután megérkeztünk Banff városkájába, vásárolunk, eszünk, sétálunk, élvezzük a nyüzsgést.

Banff, Hodoos rock
Kanada, Banff, Hodoos rock

Majd délután teszünk egy kört a Minnewanka-tó körül.

Napnyugta előtt a város szélén levő ösvényen indulunk el, szarvasokkal találkozunk, illetve a Hodoos sziklaformációiban gyönyörködünk, amint a háttérben a Runde és a Kén hegy 3 ezres csúcsait vörösre festi az alkony fényei.

Szép búcsú a természettől, amit tetézünk egy meleg-vizes fürdővel a hőforrásnál. A finom meleg vízben áztatjuk fáradt végtagjainkat, a medencéből látjuk a hegyeket és levonjuk a következtetést: az élet szép.

Banff, Hodoos trekk, panoráma
Banff, Hodoos séta, panoráma

Innen még 130 km Calgary.

Alvás Calgary-ban

https://goo.gl/maps/3SrNrmxkdU52  430 km

1. nap júli 18  Calgary városnézés, USA, Bozeman

A világ egyik legélhetőbb városa Calgary. A nemzeti parkok közelsége miatt a télisportok és az ökoturizmus kanadai központja. A Bow-folyó partján elterülő nyugodt város belvárosa 2-3 óra

Calgary, Kanada

alatt besétálható. A város egyik szimbólumára, a 191 méter magas Calgary Towerbe is fel lehet menni, illetve számtalan múzeum, kiállítás, sétálóutca éttermei csalogatják a turistákat.

Akinek Kanadából indul repülője az ennek függvényében sétálgat, majd kimegy a reptérre.

A csapat többi része elindul kocsival 10h vezetéssel vissza USA-ba, Bozemanba, ahol majd leadjuk az autót.

https://goo.gl/maps/KdxxvMpkR3D2  750 km

1. nap júli 19  Bozeman –SFO – Budapest repülés

Délelőtt leadjuk a kocsit és repülünk haza vagy bárhova.

Több kanadai fotóért klikkelj majd a képre