Fülöp-szigetek körutazás

By , 2016. november 5. szombat 20:20

Bali és Malájzia Borneó körutunk után megérkezünk Fülöp-szigetekre.

Sabang, Underground river, Fülöp-szigetek

13 nap FÜLÖP SZIGETEK. Manila, Puerto Princesa, Sabang

Ma hajnali 4.45-kor érkezünk Manilába. Innen egy másik repülővel indulunk tovább Palawan szigetére, Puerto Princesába. Érkezésünk még egy másfél órás buszozás vár ránk a tengerparti Sabang falujáig. Itt aztán becsekkolunk hotelünkbe, és pihenés.

Alvás Sabangban

1. nap Sabang, föld alatti folyó
Sabang, Underground river, Fülöp-szigetek

Reggelink után kimegyünk a kikötőbe, és megkezdjük fél napos hajókirándulásunkat , a világörökség részének választott Puerto Princesa Föld Alatti Folyó Nemzeti Parkban. Fülöp szigetek egyik különleges látnivalója ez a világ új hét csodája egyikének tartotta világ leghosszabb hajózható föld alatti vízfolyása. Itt evezve, kristálytiszta lagúnákon és bámulatra méltó cseppköveket rejtő barlangok mélyén. 40 perces hajózás után fogunk kikötni, majd a regisztrációt követően már egy újabb, ezúttal alig 5-6 személyes csónak segítségével  haladunk be a hatalmas mészkőbarlangba.

varánusz

A felszín alatti 500 méterre mehetünk be, ám a látvány így is egyedülálló lesz. A barlangrendszerben a víz szédületes formákat hozott létre, zseblámpáink fényében pedig hatalmas termek és érdekes sziklaformák kelnek életre a bent töltött nagyjából 1 óra alatt.

Avagy után könnyű túra a Majom-ösvényen, varánuszokat kerülgetve és a palawani szarvcsőrű madár nyomában. A park mintegy 800 növényfajnak, 165 fajta madárnak, 30 féle emlősnek, 19 fajta hüllőnek és 9 különböző denevérfajnak ad otthont.

El-Nido, Fülöp-szigetek

Akik még egy kis aktivitásra vágynak, fakultatív program keretében felkereshetik a közelben lévő Ulang-sziklákat, melyről csodás panoráma nyílik a Sabangot körülvevő öbölre, vagy zipline-on a dzsungel felett suhanhatnak.

Alvás ismét  Sabangban

1. nap  Sabang, El Nido, tengerpartok

Kora reggel bérelt kisbusszal indulunk tovább a nagyjából 5 órára északra fekvő tengerparti El Nido városa felé. Napunk második része aztán a pihenésé, motoros taxikkal elmegyünk a közeli Los Cobanos partszakaszra, vagy messzebb a Nacpan Beach-fele, hogy megmártózunk a hosszú utazás után, naplementéhez pedig akár egy kis Fülöp-szigeteki rumot is elkortyolhatunk.

halak, korallok, Fülöp szigetek

Alvás El Nido-ban.

1. nap El Nido – Miniloc (El Nidó-tól nyugatra)

Mai nap is választhatunk fakultatív kirándulások közül. Pld. hajóba szállunk és Miniloc szigetére “vitorlázunk”. Paradicsomi képek, háborítatlan korallzátonyok, színpompás tengeri élővilág a türkizkék, kristálytiszta tengerben.

1. nap El Nido, hajókirándulás
Bascuit, El nido temgerpart

A következő napon ismét felejthetetlen élményben lesz részünk, melyen egy hajókiránduláson veszünk részt. Első ránézésre gyanúsan keskeny lélekvesztőnek kinéző vízi járművel indulunk el, de elég hely van mindennek, és a hajó két oldalán stabilizáló rudak segítenek a  hullámok leküzdésében. Ennek köszönhetően minimális a tengeribetegség esélye. Felpakolva ivóvízzel, élelmiszerrel és sznorkel felszereléssel kihajózunk a Bacuit-szigetvilág felfedezésére.

Délkelet-Ázsia talán legszebb, de mindenképp egyik leglátványosabb szigetcsoportja vár minket.

Cebu-Island, Fülöp szk

A kristálytiszta vízben magasodnak a méregzöld trópusi növényzettel borított mészkősziklák, szigetek, melyek mélye felderítésre váró lagúnákat, strandokat rejt, a körülöttük lévő víz alatt pedig korallok és a köztük élő halak színes és nyüzsgő világa várja az utazót. Az egyik lagúnához hajónk be se tud menni, térdig érő vízben gázolva jutunk el a függőleges sziklákkal bekerített rejtett vízi világhoz.

Másik helyen víz alá bukva kell átbújni egy hatalmas sziklafal mögé, hogy élvezhessük a világtól elzárt homokos partot. Ebédünket egy sziklafal árnyékában fogyasztjuk el, majd lazítunk a parton. Természetesen szigetről szigetre hajózva szakítunk elegendő időt, hogy búvármaszkban és légzőcsővel felszerelkezve gyönyörködhessünk a tarka, színpompás trópusi korallokban, halakban.

Alvás El Nido-ban.

1. panglao, Fülöp szigetek

Panglao, Fülöp szigetek

nap El Nido – Puerto Princesa – Cebu

Ma utazós nap lesz.Visszajutunk Puerta Princessa-ba, majd átrepülünk Cebu szigetére. Cebu sziget a Visayas szigetcsoport része, az ország közepe táján helyezkedik el  A szép strandokkal rendelkezik, Malapascua, Bantayan, Camotes, Moalboal, valamint a Kalanggaman szigetecske, illetve lehet cápákkal is úszni Oslob-an, illetve a Tumalog és a Kawasan vízesések is ismertek. Sok izgalmas piaca van, tehát jó kiindulópont a felfedezésekhez.

cebu tenger, Fülöp szk

Alvás Cebu

1. nap Cebu, Malapascua szigetek,

Cebuból busszal port of Maya-ig, 4-5h, ott aludnánk. Másnap egy hajókirándulásos napunk lenne, klasszikus trópusi sziget van a közelben.

Malapascua szk. Fülöp szigetek

A Fülöp-szigetek középső Vissayas nevű régiójában fekszik Malapascua szigetek, egy viszonylag védett, csendes tengerben Cebu szigetétől északra. Egész évben kellemes a klímája, mivel az ország egyik legnaposabb, legszárazabb régiója ez.  Ez egy csodaszép lapos korallsziget Cebu északi csücskétől néhány tengeri mérföldre. A szigeten 1 kisebb halászfalu található valamint további néhány pici halászkolónia. A szigeten nincsenek autók, és fél nap alatt kellemesen körbejárható. A fő turistacélpont Bounty Beach, amely egy hosszú félhold alakú fehérhomokos tengerpart. Kb 2 kilométer hosszú, melyből 1 kilométeren vannak kisebb bungallós resortok. Komolyabb szálloda a szigeten nincs, ahogy édesvíz és állandó áramszolgáltatás sem.

Rája, Fülöp szigetek

Olyanoknak javasolt, akik szeretik a kicsit Robinsonos feelinget. Jónéhány szép korallszirt van a parttól néhány méternyire. Búvároknak különösen ajánlott, mivel nem messze van egy híres hely, ahol pörölycápák szoktak találkozni (Shark point) és egy másik parányi sziget, ahol rengeteg tengeri kígyót lehet megnézni a természetes környezetükben.
A sziget fő tengerpartján kívül további 10-15 kisebb, sokkal szebb öböl is van még a szigeten.

Alvás Maya

1. nap Hajótúrák
kobold maki

Ma ellátogatunk hajóval (30p.) át Malapascua szigetére, séta , tengerpart, sznorkelezés.

Ha nem akarjátok, akkor kihagyható  a 17-18. nap, s Cebuból rögtön Boholba mennénk.

Alvás Maya

1. nap Maya – Cebu, Bohol

Visszautazunk Cebu kikötőjéhez, majd átkompolunk a másik legismertebb szigetre, Bohol-ba. Onnan Tagbilaran fele vesszük az irányt.

csokoládé hegyek, Cebu, Fülöp szk

Transzfer a Panglao szigetre, élvezzük trópusi szigetünk tengerpartját és hotelünk kényelmét.

Szállás: Panglao sziget

1. nap Bohol, Csokoládé-hegyek

A mai nap fénypontja a rejtélyes Csokoládé-hegyek felfedezése. A sok száz, szabályos kúp vagy félgömb alakú dombocska eredetét a mai napig homály fedi. A különleges természeti jelenség bejárása után egy újabb érdekesség vár rank: találkozás a Fülöp-szigeteki koboldmakival.

Manila, Fülöp szigetek

Manila, Fülöp-szigetek

Az egyik legkisebb főemlős magassága mindössze 10-15 cm, testtömege pedig 80-160 g. A koboldmaki legfeltűnőbb ismertetőjelei a hatalmas szemei, melyek akár 16 mm szélesek is lehetnek. Ezek az aránytalanul óriási szemek ráadásul rögzítettek üregükben, a kobold maki azokat mozgatni nem tudja, fejét viszont 180 fokban is képes elfordítani. A trópusi őserdők sűrű növényzetében és a bambuszhajtásokon élő kisállattal való megismerkedés után motorcsónakokba szállunk és behajózunk a Loboc-folyón. A fedélzeten ebédelünk és gyönyörködünk a tájban.

Manila Katedrális

Szállás: Panglao sziget

1. nap Bohol, tengerpart, pihenés – Manila

Napozás, pihenés, tengerpart.  Este pedig Tagbilaran reptér, majd Manila. Transfer a városba.

Alvás Manilában

1. nap Manila városnézés

Ma  rövid városnézésre indulunk. Elsétálunk Manila legnagyobb parkjába, a Rizal parkba, ahol hatalmas területen, füves nyitott területek, fás, bokros részek, és a Fülöp-szigetek szinte összes híres történelmi személyiségének szobrai várják a manilaiakat.

Manila Fort

Minden nap több száz filippínó jön ki a parkba, sportolni, zenélni, piknikezni, vagy csak kipihenni a nagyvárosi nyüzsgést, a kaotikus forgalmat, dugókat. A parktól nem messze található Intramuros a következő célunk. Manila történelmi magja, a város legrégebbi negyede. A XVI. század második felében a spanyol hódítók által emelt falak között eredetileg a gyarmatosító Spanyolország itteni képviselői éltek. Az épületeken mindenhol a régi spanyol korszak befolyását láthatjuk. Megnézzük a Santiago erődöt, a Manila katedrálist, majd egy XIX. századi spanyol koloniális házat, ahol bepillantást nyerhetünk a korabeli spanyol építészetbe. Miután eleget kóboroltunk a kis utcákon, lesétálunk a tengerpart mellet futó Roxas sétányra, hogy megtekinthessük a Manila-öböl felett lenyugvó napot.

Színes Fülöp szigetek

Este alvás Manilában hostelben

1. nap Manila – KUL – Bud

Ma reggel átrepülünk Malájziába.  Majd onnan tovább Európába.

1. Kuala Lumpur – BUD

Érkezés a délelőtti órákban Budapestre.

21 érv, hogy miért utazz velem?

Várom jelentkezéseteket, kérdéseiteket.

Tehát ha tudsz jönni, s érdekel az út s a részletek,

Akkor jelezzed felém itt.!