Új-Zéland körutazás

By , 2014. május 15. csütörtök 09:27
Új-Zéland tengerpartjai

Új Zéland túra 16 napos programja 2018 dec 21 – jan 6

Északi sziget 1400 km, Déli sziget  2402 km (kisbusszal megyünk, de motorosként is lehet csatlakozni).

Ha akartok 2 ráadás napot, az elején és végén, akkor az 1000 km plusz, és +2 nap bérlés lenne. Északon a sivataghoz mennénk. Délen pedig trekkingelni. Ez az út nem a nagy kirándulásokról szól, hanem inkább sok kis túra és látványosság megtekintése a cél.

A program:

Új-Zéland üdvözlés, maoriknál

1 nap Budapest – repülés

Indulás Budapestről menetrendszerinti járattal.

1. nap repülés, átszállással    Amennyiben úgy jön ki a repülés, hogy lehetünk 1 napot pld. Taiwanon, akkor ott beiktatunk egy városnézést vagy egy  autós napot.

3 nap  érkezés Ackland-ba.

Transzfer a reptérről a városba. Auckland a gazdasági fővárosa az országnak, egyben a legnagyobb városa, pezsgő kulturális élettel. Ma ismerkedünk a főbb látnivalókkal, Nemzeti Múzeum, piac, majd kipihenjük a hosszú repülés fáradalmait, s felkészülünk a másnapi utazásra.

Új-Zéland tengerpartok

Alternatíva -1-2. napnak: – Ha érdekel többeket az északi rész teteje, akkor lehet két nappal korábban érkezni, s akkor felmennénk Hokianga kikötő fele, ahol egy 300 méteres homokdűne látható a kikötő túloldalán.

Utána le a csendes óceáni úton, majd nyugati part, Waipoua erdő.  Este vissza auckland. Ez 2x 300 km)

4. nap Auckland – Coromandel félsziget,  Waihi

Az északi sziget leglenyűgözőbb motoros útvonala van  Aucklandtól D-Keletre. Fantasztikus oceán partok, homok fövenyek, míg a másik oldalon zöldbe öltözött hegyek.

Megállunk a tenger melletti hőforrásnál, ami különleges természeti jelenség. Innen még autóval elmegyünk egy rejtett lagunához, ahol lehet egyet kirándulni.  Ha még van energiánk, a közeli lagúnák mellett is autózhatunk estig Tauranga irányába, ahol a szállásunk is lesz. (Vagy a tengerparti úton moto Waihiban pihenünk meg éjszakára. )

322 km

Új-Zéland, hobbiton

5. nap  Waihi, Karangahake kanyon, Hobbit falu, Rotorua

Mai nap szintén gyönyörű természeti környezetben motorozunk tovább, érintve a Karangahake Kanyont. Utána farmterületeket keresztezünk a tavaszi pompájukban láthatjuk a tájat.

Innen nem messze van a misztikus hobbit falu, amelyet a gyűrűk ura című filmből jól ismerhetünk, hiszen itt forgatták a film legnagyobb részét. Előre foglalás szükséges. Akik nem akarnak 120 usd-t fizetni belépőnek, azokkal alternatívaként van egy nagyszerű vízesés és kilátópont 20km-re onnan, s 1h gyalogtúrát tehetünk addig amíg a többiek lovaskocsiznak és sétálnak a díszletek között.

A közelben van a Kaimai erdőség, amit átszelünk, hogy a film hangulatát megélhessük.

Új-Zéland, gőzölgő tavak

A mai napunkat a híres gejzír vidékkel zárjuk, indulunk Rotorua fele, mely a Rotorua tó partján fekszik, maori lakta település, ma jórészt turizmusból és termál erőműveiből él.  A város környékén sok látványosság van. A környéket forrongó színes medencék, sárbugyogók, gejzírek tarkítanak, s jelzik ennek a törésvonalon levő országnak a vulkanikus jelenét, amelyet mindenképpen érdemes bejárni.

Este elnézünk a Whakarewarewa rezervátum-faluba, ahol a maori hagyományokkal ismerkedünk

Maori kultúra, Haka tánc

meg, haka törzsi táncok, nyelvöltögetések, nagy szemek, tetoválások ahogy kell. Extra belépő kell.

Szállásunk a termálfürdők közelében, s este egy jót mártózunk, s nézzük a csillagos eget és a dél keresztjét, mint anno a hajósok.

184 km a mai utunk

1. nap Rotorua, gejzírek, Glow worm barlangok

Amit nem tudtunk megnézni előző nap, az marad mára. Pld a Wai-o-Tapu Termál

Új-Zéland gejzirek, Rotorua

Rezervátumban találtató a Lady Knox gejzír, ami látványos hatalmas vízkitörést produkál 10.15-kor és hosszú perceken keresztül lövelli magából a forró vizet. A vulkáni utóműködés által kialakított területen kis sétát tehetünk, felkeressük a hatalmas, fortyogó, türkiz és narancs színekben pompázó Pezsgőmedencét, a leírhatatlan-zöld Ördögfürdőt, számos gőzölgő krátert, ásványkiválásoktól színes teraszt, valamint több sárbugyogót. Kellemes séta.

Utána kisbuszunkkal megyünk tovább.

Meglátogatjuk a világon egyedülálló Szentjánosbogár barlangokat, (glow worm).

A Világító technikáját biolumineszcenciának nevezik. A lárva 15-20 zsinórt enged le – a pókokhoz hasonlóan – azért, hogy az általa kibocsátott fény felé szálló rovarok ezekbe a ragadós szálakba akadjanak. A lárva néhány hónap után bebábozódik, majd 12 napos bábállapot után előbújik a légy. Itt tennénk sétát, majd csónakos túrát.

Tongariro Nemzeti Park, Új-Zéland

Taupó tó innen nem messze egy 30 km átmérőjű gigászi vulkáni kráter, ennek partján csopperolunk keresztül. Megállunk előtte a Waikato-folyó, Huka vízesésnél egy fotószünetre, csodáljuk a folyó hatalmas erejét.

Alvás ebben az esetben Taupo közelében.

7. nap  Taupo – Wellington

Ma reggel megreggelizünk, majd indulunk mai penzumunkat teljesíteni. Célunk Wellington.

Innen egy gázfröccsnyire van a Tongariro Nemzeti Park, amely kiváló trekking lehetőséget is rejt, s egyik csúcsa a Gyűrűk urából ismert Végzet hegye, a 2287 méter magas Ngauruhoe. Mi csak távolból csodáljuk meg, trekkinget nem csinálunk.

Napier, Art deco városa

Farmokon sík területen száguldunk keresztül.. Wellington előtt tehetünk egy kitérőt Rimutaka környékére, vagy Hawkes Bay fele, majd egyenest a fővárosba hajtunk.

Ott egy kis városnézés, megnézzük a nemzeti múzeumukat, ami elég érdekes.  Az önkormányzat épülete, kortárs galériák, tetoválás múzeum, méhkaptár – parlament vagy állatkert és botanikus kert. Ezután felmegyünk a közeli Viktória hegy tetejére, ahonnan csodás panoráma nyílik a világ legszelesebb fővárosára.

Alvás Wellingtonban. Este kipróbálhatjuk a hangulatos sörözőket éttermeket.

337 km. a mai utunk

Új-Zéland tengerpartok

Déli sziget 3000 km.

8 nap – Wellington – kompolás déli szigetre – Rotoiti tó – Westport

Ma hosszú napunk lesz. A kora reggeli komppal áthajózunk Pictonba, ami kb. 100 km. (9h, 14.45., 17h,  3h20p hajózás). A Queen Charlotte és Marlborough fjordjai között hajózunk át, öblök, szigetek, medencék, amiket

Új-Zéland öblök

látunk, a jégkorszak utáni visszahúzódás vájta mélyedésekbe befolyt tenger. Ezek annyira csipkézettek, hogy pld. egy 42 km mély fjordnak 380 km partja van. Nos, Pictonba érünk délre, s ezen az ezer fele szabdalt tengerparton kezdünk el motorozni. Fantasztikus látvány lesz. Nelson a legnapsütöttebb város az országban, speciális mikroklímája van, egyébként kikötő és a művészetek központja is.’

Innen haladunk tovább észak-nyugatra. Kis kitérőt tehetünk az Abel Tasman Nemzeti park fele, ahol legutóbb bálnákat is láttam. Itt csinálhatunk kissebb kirándulást is. Alvás a park közelében.

400km

Punakaiki

1. nap Punakaiki, Nyugati part,

Innen kis kitérőt tehetünk a varázslatos Rotoiti tó fele, kis séta a tóparton.  Ezután visszaereszkedünk a Tasmán tenger fele.

Punakaiki felé vesszük az irányt. Ez a hely a ‘palacsinta’ szikláiról híres, melyek 30 millió éves réteges sziklatornyok, víznyelők, amelynek nekicsapódnak a hullámok, s szökőárként felcsapódik. Itt kb. 90 percet sétálunk és fotózgatunk.

Új-Zéland, Dél Sziget

A leghíresebb és legkedveltebb látványos szakaszhoz érünk a mai nap. Egyre drámaiabb a tájkép, egyrészről buja ős növényzet, másik oldalról a déli Alpok, s a gleccser völgyek, tavak.

Ma még hosszú út vár ránk. Eljutunk a Ferenc József és Fox gleccserekhez, ahol megalszunk.

Alvás  vendégházban.

-561 km

1. nap Ferenc József és Fox gleccserek. Haast hágó, Wanaka tó, Queenstown
Fox gleccser

Az egyik  1 órás, a másiknál meg 2-3 órás sétával megjárhatjuk a gleccsertorkolatig az utat gyalog, s látjuk  a jelzéseket, hogy az utóbbi 70 évben mennyit húzódott vissza a globális felmelegedés okán. Ahogy közeledünk a gleccser torkolathoz érezzük ahogy hűl le a levegő, egyesülés a természettel, s szemtől szembe.

Lehet persze befizetni helikopteres vagy gyalogos jégmászós gleccserjárásra is, ha több időt szánunk rá.  Sehol a világon nem kerül gleccser ilyen közel a tengerparthoz ezen a szélességi fokon.

Ma a senki földjén haladunk keresztül, érintetlen természet köröttünk a következő 180 km-en. Majd megérkezünk a Mount Aspiring Nemzeti Parkhoz, ahol a  Haast hágón autózunk keresztül sok sok kanyart bevéve.

Új-Zéland, fantasztikus gleccserek,

Innnetől megváltozik teljesen a tájkép, újra erdőségeken haladunk át, miközben még havas hegycsúcsokat látunk a közelben. Ezután a Wanaka tó mellett robogunk el, majd a Cadrona völgyhöz érünk. Crown hegyvonulatnál kapaszkodunk keresztül, itt van a legmagasabban fekvő aszfaltozott út Új Zélandon. Hideg lesz.

Innen kis kitérőt tehetünk a Kawaru szoroshoz, majd visszaindulunk az extrém sportok fővárosa Queenstown felé, ahol a szállásunk is lesz.

400 km

Queenstown környéke

1. nap Queenstown, Milford-sound, Te Anau

Queenstown = Siklóernyő, jet boat, bungee jumping, rafting. A sportok váltották fel az egykoron aranylázban felfejlődött bányászváros mindennapjait. A gyönyörű elhelyezkedésű, Wakatipu tó partján elhelyezkedő, hegyekkel körbevett hely, az ahol többet is időznénk, s megpihennénk. De rövid nyaralásunkat inkább tovagördülő tájakra fordítjuk.

Bob kilátójához megyünk először egy felejthetetlen körpanorámáért, majd visszafele a városba szőlészeteket hagyunk magunk mögött.

Dél Sziget, Új-Zéland

Innen indulunk le a 200 km-re levő Fjord Nemzeti parkhoz.

1.2 millió hektáron elterülő, érintetlen természet, sok sok homokléggyel a partok közelében. Hatalmas vízesések, nyugodt víz tükrözi a mellette tornyosuló (havas) hegyeket, látni itt delfineket, fókákat, pingvineket, csak ők lakják a területet. A csend teljesen új jelentést kap itt. Átmegyünk a 30-as években vájt Homer alagúton, s jutunk ki a fjord csúcsához. A Milford fjord a legnépszerűbb desztináció, ahonnan 2h hajóútra lehet befizetni, hogy onnan is megcsodáljuk a fjord lenyűgöző formáit.

Délután visszamegyünk Te Anau kisvároskába, ahol megszállunk éjszakára.

450 km

1. nap Bluff, Dunedin, Dél-Otago félsziget

Ma is hosszú napunk lesz. Lemegyünk az Otago félsziget, s

Új-Zéland a kirándulók paradicsoma

az ország legdélebbi csücskéhez 185 km-t motorozva. Bluff faluja közelében, olyan viharos sarki szelek fújnak, hogy a fák ferdén nőnek. Ha szép időnk lesz, akkor elmerenghetünk, hogy délen a legközelebbi föld (jég) az Antarktisz.

Innen békésebb vizekre evezünk, s megyünk észak fele végig a tengerparton. Lesznek közelben lagunák, vízesések, wetland mocsárvidék, ami madarak költőhelye, híres tengerparti szakaszok. Bárhol megállhatunk: pld a Curio öböl, ahol fosszilis erdő maradványait láthatjuk, katedrál barlang, Mclean vízesés, s a legizgalmasabb a Nugget pont, ahol érdekes

tengerparti sziklaformációk

sziklaformációk vannak a tengeri homokban.

Délutánra megérkezünk vissza a civilizációba. Dunedin a legskótabb hangulatú város, viktória korabeli építészeti stílus uralkodik.

450 km

1. nap Dunedin, Christchurch,

Megreggelizünk, s Dunedintől elbúcsúzunk, még megállunk a természeti érdekességeknél. Albatroszok, pingvinek költőhelyeihez, illetve oroszlánfókák, medvefókák, elefántfókák pihenőhelyeihez megyünk. Meglessük őket a

Fókák pihenése, Új Zéland

tengerparton, elindulunk a Larnach kastélya fele, aki francia nemesi leszármazott volt, a 19. sz-ban építette a várat gyönyörű tengerparti fekvéssel.

Ha végeztünk, ésszerűbb a rövidebb utat választanunk a tengerpart mellett, https://goo.gl/maps/aKg2J   s akkor több idő marad Dunedin környékére,  s onnan indulunk Christchurch-be. 361 km marad a mai napra.

Ma mehetünk a hegyek fele is  https://goo.gl/maps/XTDUm , ami 668 km, érintenénk  a Maungatua hegységet, Maniototo régiót, Cromwell az ország gyümölcsös kertje. Ismét a Lindis hágón alpesi környezetbe kerülünk. A Pukaki és a Tekapo tó mellett elhaladunk, ahonnan ismét láthatjuk a Cook hegyet, az ország legmagasabb vulkánját, míg végül leereszkedünk a déli sziget fővárosába Christchurch-be.

1. Új-Zéland csendes fjordjai

Új-Zéland csendes fjordja

14 nap – Christchurch, repülés Mo-ra. /  Ráadás nap – Arthur hágó, Hanmer Springs

Christchurch városnézés, múzeumok érdekesek, a főtér, kellemes séták ebben a nyugis városkában, amit 10 éve megtépázott egy földrengés.

A társaság azon részével, aki hosszabbítana, azokkal  levezetésképpen az Arthur hágón áthaladva a 45 km-re levő  Hanmer Spring hőforrásait vesszük célba, ahol kicsit ki lehet áztatni megfáradt végtagjainkat, hátunkat a nehéz, intenzív és aktív program után. Koccintani egy helyi borral, felidézni emlékeket, nehéz pillanatokat és kanyarokat.   404 km,

1. nap Christchurch – Europe

Innen lehet ma elrepülni Európába vagy Tahiti-ra, Wanuatura stb.

Új-Zéland a zöld sziget

1. nap érkezés Budapest

Ilyen gyorsan, mert visszanyeritek az időt nyugat fele repülve.

2 hozzászólás “Új-Zéland körutazás”

1. vandorboy szerint:

Most februárban ismét tervezzük. Vánorboy

2. Krisztián szerint:

Szia!

Érdeklődnék az Új-Zélandi motoros túra iránt. Mibe kerülne a túra, a motorbérlést külön kell e fizetni? Milyen motorok közül lehet választani, minden motoros felszerelést vinnünk kel pl. sisak stb, vagy ott lehet bérelni? Szállások hol lennének? Mennyi főtől indulna el a túra és esetleg van e már pontos indulási időpont?
    Előre is köszönöm a válaszod!